استاندار لرستان گفت: سازمان شیلات کشور بالاترین اعتبار مولدسازی را در بین همه استان‌ها با ۷۰۰ میلیارد تومان به لرستان اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 02 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، فرهاد زیویار امروز ظهر در حاشیه استحصال ماهیان خاویار در مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در ازنا، اظهار کرد: آبزی‌پروری به عنوان بخشی مهم و اثرگذار در تولید و تامین مواد غذایی است، صنعت شیلات و ظرفیت آبزی‌پروری در سالیان آینده می‌تواند به صورت توسعه پایدار باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در زمینه آبزی‌پروری، گفت: استان با توجه به اینکه جزو استان‌های ساحلی نیست؛ اما گام‌های خوبی در حوزه آبزی پروری برداشته است.

استاندار لرستان به فعالیت‌های انجام شده در حوزه شیلات استان، عنوان کرد: در منطقه سپیددشت بعد از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم این مجتمع با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی به بخش خصوصی واگذار شد، اشتغال‌زایی این طرح ۵۰۰ نفر مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مسقیم است.

زیویار به تکمیل فاز نخست مجتمع ۱۰۰۰ تنی ماهیان سردابی چم‌چیت دورود با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر اشاره کرد و افزود: این مجتمع به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی آبگیری و راه‌اندازی مجتمع سردابی دوآب الشتر با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۰۰۰ تن، تکمیل زیرساخت مجمتع پرورش ماهی سردابی الیگودرز با اشتغال ۲۰۰ نفر، انجام مطالعه و شروع احداث ۴ مجتمع بزرگ در سطح استان با پرورش ماهیان خاویاری درب گنبد با ظرفیت ۵۰۰ نفر و فاز اول پروژه خاویاری رومشکان با ظرفیت ۲۰۰۰ تن با اشتغال ۴۰۰ نفر را از دیگر طرح‌هایی بود که استاندار لرستان مطرح کرد.

استاندار لرستان گفت: طرح‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، موید این مطلب است که لرستان در حال برداشتن گام‌های اساسی در حوزه آبزی پروری است.

زیویار با اشاره به اینکه سازمان شیلات کشور بالاترین اعتبار مولدسازی را در بین همه استان‌ها با ۷۰۰ میلیارد تومان به لرستان اختصاص داد، گفت: صنعت آبزی‌پروری استان در این دوره به واسطه رابطه مطلوب با وزارت جهاد و سازمان شیلات همچنین با همدلی و بین دست‌اندرکاران شاهد تحول قابل توجهی خواهد بود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار