کد خبر: ۱۱۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 01 November 2023

به گزارش تابناک مازندران، مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش‌بینی برداشت ۸۰۰۰ تن کیوی از ۳۰۰ هکتار باغات این شهرستان خبر داد

 بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل، مهرداد فولاد گفت: سطح باغات کیوی در شهرستان آمل حدود ۳۰۰ هکتار است که تا این تاریخ حدود ۱۵ درصد از محصول این باغات توسط باغداران پرتلاش برداشت شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی آمل ادامه داد: با توجه به عملکرد حدود ۲۶/۵ تن در هکتار باغات کیوی این شهرستان، پیش بینی می شود که امسال حدود ۸ هزار تن محصول از باغات تحت پوشش برداشت شود.

 فولاد اضافه کرد: تعداد ۴۶۶ نفر بهره بردار در امر تولید این محصول ارزشمند فعالیت دارند و انتظار میرود درآمدی معادل ۱۳۰۰ میلیارد ریال نصیب این قشر از کشاورزی آملی شود.

 وی در پایان با اشاره به فواید کثیر این میوه ارزشمند گفت: کیوی منبع بسیار غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال بیشتر است. همچنین دانه های سیاه آن حاوی ویتامین D می باشد. از آنجائی که این میوه جزو میوه های بسیار کم کالری است و حاوی عناصر مس، آهن و فسفر است، از این رو می توان آن را در رده میوه های بسیار مفید قرار دارد و بنابراین ترویج و توصیه به مصرف این میوه ارزشمند در میان خانواده های ایرانی باید در دستور کار نهادهای ذیمدخل در سلامت خانوار قرار بگیرد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار