معاون امور شهری و کلان شهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر شناسایی مراکز حساس در استان گفت: تمامی مراکز، بیمارستان‌ها و کارخانجات باید مجهز به مولدهای برق باشند تا در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرند.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 29 October 2023

تابناک خوزستان: آرش قندچی روز یکشنبه در آیین برگزاری دوازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری با شعار "ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید" در مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به آمادگی مراکز مهم و حساس در شرایط بحران بیان کرد: مدیریت بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است.

قندچی با بیان اینکه مراکز مجهز به دیزل ژنراتور باید هر ۶ ماه یک بار بررسی و آزمایش قرار گیرند افزود: مراکز مهم و حساس باید در شرایط بحران این آمادگی را داشته باشند که با قطع شدن برق هر مکان، مولدها را وارد مدار کنند.

شرکت توزیع برق خوزستان آمادگی تامین برق اضطراری بحران‌های احتمالی را دارد

مدیر دفتر مدیریت بحران پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در سخنانی اظهار کرد: این شرکت آمادگی کامل برای تامین برق اضطراری در بحران‌های احتمالی را دارد.

البرز پورعابد ادامه داد: این رزمایش به منظور بررسی آماده به کاربودن مولدهای برق اضطراری سازمان‌های حیاتی، حساس و مهم همزمان با سراسر کشور با رمز "یا زینب" به صورت ارتباط مستقیم ویدیو کنفرانسی از مرکز پایش شرکت توانیر آغاز شد و برق مراکز معرفی شده، قطع و مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند.

وی گفت: طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط سطح بندی وزارت نیرو، کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات حیاتی، حساس و مهم در استان شناسایی و بر اساس اعلام شرکت توانیر، برق مراکز منتخب به صورت همزمان قطع و وضعیت آمادگی مولدها مورد ارزیابی قرار گرفت.

پورعابد تصریح کرد: در این رزمایش، وضعیت آماده به کار بودن مولدهای اضطراری برق تعدادی از مراکز در استان مورد بررسی و نحوه کارکرد این مولدها در زمان خاموشی‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، بحران‌های احتمالی و همچنین نحوه پاسخگویی و مقابله با بحران مورد بررسی و تمرین قرار گرفت.

همزمان با چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل، این رزمایش به صورت ویدیو کنفرانس با توانیر و در محل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار