رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت گوشت قرمز همچنان در خوزستان بالا است و انتظار داریم تا بحث توزیع و واردات گوشت به استان مثل دیگر استان‌های کشور انجام شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 29 October 2023

تابناک خوزستان: حمیدرضا فلاح در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۷ آبان ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای دقیق طرح کالابرگ الکترونیک در استان خوزستان، در بحث کاهش نقدینگی در بازار می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: باید این طرح به صورت کامل اجرایی شود زیرا در بُعد حمایت از تولید و کاهش نقدینگی اثرگذاری خوبی خواهد داشت و می‌توان در راستای این دو بخش گام‌های خوبی برداشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: باید بتوانیم اجرای این طرح را به صورت گسترده اطلاع‌رسانی کنیم. در این زمینه سازمان صمت استان نیز از همه توان و ظرفیت خود استفاده می‌کند و به اجرای این طرح کمک خواهیم کرد تا به بهترین شکل در استان اجرایی شود.

فلاح در خصوص بحث تامین شکر مورد نیاز استان، عنوان کرد: برای آنکه بازار شکر استان به تعادل برسد، قرار بود ۲۰ هزار تن شکر برای حوزه‌های صنف و صنعت تامین شود اما علی رغم تلاش‌ها این کار انجام نشد از این رو در تامین شکر بازار استان با مشکلاتی مواجه هستیم.

توزیع قطره‌چکانی شکر در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه شکر در استان قطره‌چکانی توزیع می‌شود، گفت: بازار استان در بحث شکر هنوز التهاب دارد و میزان نیاز استان به این محصول تامین نشده است.

وی ادامه داد: در بحث گوشت قرمز با توجه به آخرین آمارها، نارضایتی در خصوص قیمت وجود دارد و علی رغم کاهش قیمت این محصول در برخی استان‌های کشور اما قیمت گوشت قرمز همچنان در خوزستان بالا است و انتظار داریم تا بحث توزیع و واردات گوشت به استان مثل دیگر استان‌های کشور انجام و این مساله از سوی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیگیری شود.

پیگیری برای کاهش سود بازرگانی واردات لاستیک

فلاح در خصوص قیمت لاستیک گفت: در بحث لاستیک پیگیری‌هایی در حال انجام است تا سود بازرگانی برای واردات کاهش یابد که اثر مطلوبی بر بحث کاهش قیمت این کالا دارد. همچنین تولید این محصول در حال افزایش است تا شاهد کاهش قیمت لاستیک باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای کنترل و نظارت بر بازار، بازرسی‌ها به صورت مداوم در حال انجام و عمده موارد بازرسی در بحث کالاهای اساسی است. در این زمینه عمده موارد تخلف و شکایات نیز در حوزه نان، شکر و گوشت قرمز بوده است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار