امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ضرورت ذکر و یاد دائمی خداوند گفت: یاد خدای متعال باید منجر به بازدارندگی انسان از ارتکاب به گناه شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 27 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم نماز جمعه را به عنوان مصداق یاد خدا بیان کرده است و می‌فرماید «به سوی یاد خدا بشتابید».

وی افزود: یاد خداوند به معنای رفع غفلت است اینکه انسان مؤمن دچار غفلت نسبت به خداوند نشود و نسبت به حضور پروردگار متعال اهل توجه دائم در تمام حالات باشد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ذکر لسانی بسیار مهم است اما لازم نیست انسان برای حفظ حال ذکر و یاد خدا، ذکر بر زبانش هم جاری شود همین که قلب انسان متوجه ذات اقدس پروردگار باشد، کفایت می‌کند.

وی بیان کرد: گاهی برخی افراد بر حسب عادت خود دائم به ذکر زبانی مشغول هستند اما در همان حال دل، قلب و زبانشان جای دیگری است لذا ذکر همان توجه قلبی است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اثر ذکر این است که هر جا زمینه گناه فراهم شد و شیطان برای ارتکاب به آن وسوسه کرد انسان مؤمن بتواند خود را محفوظ نگاه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: خداوند می‌فرماید «ای اهل ایمان مراقب باشید اموال و فرزندان شما، شما را از یاد خداوند غافل نکنند» مواردی سبب می‌شود حال ذکر را از دست داده و توجه از خداوند متعال برداشته شود که همان اتفاقات پیرامونی است.

غفوری اذعان کرد: خداوند متعال نخست به  «اموال» اشاره کرده سپس فرزندان، به این دلیل که سروکار انسان با اموال بیشتر است و مال انسان را به خود جذب می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: فردی که برای پرداختن به این موارد از یاد خدا غافل می‌شود قطعا متضرر خواهد شد.

وی گفت: خداوند در آیه‌ای دیگر می‌فرماید نشانه اینکه انسان به دلیل توجه به مال دچار غفلت از یاد خدا شده است یا نه، انفاق یا عدم انفاق مال در راه خدا است.

وی با اشاره به ضرورت کمک به مردم مظلوم غزه، بیان کرد: باید دید آیا می‌توان به خاطر خداوند در راه کمک به این مردم، انفاق کرد.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: خداوند در آیه ای دیگر اشاره می‌کند پیش از آنکه از دنیا بروید انفاق کنید تا از خداوند خواستار عمر بیشتر برای امر انفاق نباشید.

وی ادامه داد: خداوند در پاسخ به انسان‌ها که خواستار عمر بیشتر هستند تا انفاق کنند، می‌فرماید «هرگز خداوند متعال مرگ کسی را که مرگش رسیده به تأخیر نمی‌اندازد» و او به هر آنچه که تا کنون انجام داده‌اید و در صورت بیشتر زنده ماندن، انجام می‌دهید «آگاه» است.

غفوری با اشاره به حوادث اخیر غزه بیان کرد: با وجود تهدیدات، اسرائیلی‌ها به این دلیل که میدان جنگ به دست مبارزان فلسطینی است، هنوز نتوانستند اقدامی انجام دهند.

وی ادامه داد: فلسطینی‌ها در انتظار جلو آمدن اسرائیلی‌ها هستند که با قدرت و انسجام نظام آن‌ها را برچینند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تشریح کرد: اظهارت عجیب مردم فلسطین هم قابل توجه است هنگامی که شهید را بر دستان خود دارند می‌گویند «دست از مبارزه و مقاومت بر نمیداریم».

وی افزود: تبیین مبارزات جهادگران غزه باید مورد توجه قرار گیرد همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «دنیای آینده دنیای فلسطین است» لذا فرار دسته جمعی صهیونیست‌ها از شهرک‌های اشغالی و عدم انسجام مدیریت و دولت نیز نشانه ضعف آن‌ها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار