معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با رشد 7 برابری که بیماری تنفسی آنفلوانزا پاییز امسال در استان داشت از کرونا پیشی گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 25 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، مجید شایسته، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در نشست خبری با عنوان بیماری‌های حاد تنفسی با اولویت آنفلوانزا اظهارداشت: بیماری تنفسی آنفلوانزا پاییز امسال در استان از کوید ۱۹ پیشی گرفت.

وی گفت: نمونه گیری از هفته اول مهر تا هفته اول آبان روند افزایشی داشته و موارد مثبت کوید ۳ برابر و آنفلوانزا ۷ برابر شده است.

وی افزود: در مهر و زمان پیک بیماری هزار و ۳۰۰ نمونه آنفلوانزا گرفته شده که ۲۳۰ مورد مثبت شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شیوع و اوج گیری این بیماری را مهر ماه عنوان کرد و ادامه داد: روزانه به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تست مراجعان نسبت به بیماری آنفلونزا مثبت می‌شود.

همچنین ۱۰ درصد تست‌های مثبت مرتبط با افراد مبتلا به کروناست.

شایسته با بیان اینکه آنفلونزا شیوع پیدا کرده از نوع آنفلونزای A است افزود: تست‌ها به طور کامل رایگان انجام می‌شود و این درحالیست که هزینه هر تست بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: امسال تاکنون ۴ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در دو مرحله دریافت کردیم که بیش از ۲ هزار دوز آن از نوع واکسن ایرانی است.

شایسته با اشاره به نحوه انتقال این بیماری گفت: هسته اولیه این بیماری در مدارس شکل می‌گیرد و افراد در محیط‌های سربسته و شلوغ از طریق هوا بیشتر در معرض بیماری هستند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار