معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در استان، گفت: عشایر، گردشگران و کوهنوردان با توجه به رخداد صاعقه از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 25 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، معصومه نوروزی گفت: سامانه بارشی که از شب گذشته وارد چهارمحال و بختیاری شده است به صورت ضعیف در برخی مناطق کوهرنگ خصوصا ارتفاعات فعال است و همچنین تا کنون در بازفت یک دهم میلی‌متر بارش گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ساعات آینده این سامانه بارشی به تدریج فعالیت خود را آغاز کرده و تا اواسط روز پنجشنبه در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید طی امروز و روز‌های آینده در استان هستیم، افزود: شدت بارش‌های این سامانه در حال حاضر مربوط به کوهرنگ، بخش مرکزی، فارسان، لردگان، بروجن، فلارد و خانمیرزا است.

نوروزی اضافه کرد: برای روز پنجشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی استان ضعیف می‌شود و در نیمه جنوبی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کاهش دمای هوا در استان

وی بیان کرد: برای صبح روز جمعه کاهش دمای هوا در استان انتظار می‌رود و همچنین طی فعالیت این سامانه بارشی در گردنه‌های برخی مناطق خصوصا نقاط کوهستانی شاهد پدیده مه و کاهش دید هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم کشاورزان محلول پاشی انجام ندهند، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که قصد زراعت دارند بستر زمین خود را جهت کشت آماده کنند.

وی اظهار کرد: عشایر، دامداران، کوهنوردان و گردشگران با توجه به رخداد صاعقه از صعود به ارتفاعات و اتراق در مناطق پُر مخاطره خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار