مدیرکل هواشناسی فارس از صدور هشدار زرد برای برخی از مناطق استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 25 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس گفت: بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه سامانه‌ای از استان عبور می‌کند و در مناطق جنوبی، شمالی، شرقی و مرکزی استان افزایش ابر، بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه هشدار سطح زرد صادر شده است، افزود: اواخر وقت چهارشنبه تا صبح جمعه سامانه را در مناطق شمالی، جنوبی و شرقی استان همچون (اوز، لار، خنج، لامرد، گراشمهر، زرین دشت، داراب، استهبان و نی ریز) می‌تواند تداوم داشته باشد.

حقیقت با تصریح اینکه در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده‌های کشاورزی به اماکن مسقف، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به وقوع بارش توجه شود، تاکید کرد: لغزندگی جاده ها، احتمال بالا آمدن آب از سطح رود خانه‌ها به ویژه در مناطق جنوبی و جنوب شرق استان با توجه به وقوع بارش توصیه می‌شود.

مدیر کل هواشناسی فارس یادآور شد: تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش حتما توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار