بزرگداشت یاد ۱۳شهید آستان شاهچراغ (ع) در ۵۰ نقطه فارس برگزار می شود .
کد خبر: ۱۱۳۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 24 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب که حادثه حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) باید مانند واقعه کربلا زنده نگاه داشته شود، گفت: ویژه برنامه‌های سالروز شهدای نخستین حمله به این حرم مطهر در ۵۰ نقطه فارس برگزار می‌شود.

حجت‌الله طلایی با اشاره به نخستین سالروز شهادت ۱۳ تن از زائران این آستان مطهر و مجروح شدن بیش از ۲۰ نفر از مردم و خادمان بی‌گناه در حمله چهارم آبان ماه گذشته به شاهچراغ (ع)، افزود: ویژه برنامه‌هایی به مدت ۱۰ روز با همکاری قرارگاه فرهنگی، سپاه فجر، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و صدا و سیما در ۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها از امروز با محفل ملی انس با قرآن کریم پس از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود که در این قالب حامد والی زاده قاری بین‌المللی کشور در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) به قرائت کلام الله می‌پردازد و همراه با همخوانی قرآنی دانش‌آموزان از شبکه قرآن صدا و سیما نیز پخش می‌شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان اجتماع دانش‌آموزی به یاد شهید آرشام سرایداران و دیگر شهدای دانش‌آموز حمله تروریستی آبان گذشته با شاهچراغ (ع) است و پس از نماز مغرب و عشا نیز اجتماع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همراه با سخنرانی سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فارس در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار می‌شود.

طلایی گفت: از امروز تا چهارشنبه آینده پوشش ختم قرآن کریم برای هدیه به روان شهدای این حمله تروریستی برپاست و عموم مردم می‌توانند با ارسال کلید واژه " شهدای حرم" به سامانه پیامکی حرم مطهر شاهچراغ (ع) (۱۵۲۲) در این پویش مردمی شرکت کنند؛ پیش بینی می‌شود سه هزار و ۵۰۰ ختم قرآن در این پویش انجام شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) عنوان کرد: برنامه‌های شب شهادت شهدای حرم شاهچراغ ، پنج‌شنبه چهارم آبان ماه با قرائت زیارت عاشورا و اطعام تبرکی حرم آغاز می‌شود و ساعت ۱۶ نیز غبارروبی و گلباران مقبره این شهدا همراه با اجرای آیینی عزاداری برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه شب شهادت ۱۳ تن از شهدای حمله تروریستی به سومین حرم اهل بیت (ع) پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و زینب سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مرثیه سرایی سعید و محمدحسین حدادیان برگزار می‌شود.

طلایی اضافه کرد: برنامه تبیین علت این حادثه ترویستی برای کودکان ساعت ۱۶ – ۱۸ و پخش مستند روایت حادثه پس از نماز مغرب و عشا در بوستان کودک شیراز از دیگر برنامه‌های سوم آبان ماه است.

وی ادامه داد: روز جمعه و همزمان با سالروز حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) نیز علاوه بر برپایی دعای ندبه و ویژه برنامه‌های قرآن‌محور، شاهد برپایی میز‌های خدمت مبلغان جهادی برای رفع شبهات، مشاوره خانواده و دیگر سوالات دینی هستیم.

طلایی اظهار کرد: هنر انقلابی در حادثه حمله تروریست‌های تکفیری به آستان مقدس شاهچراغ (ع) جوشید و بارور شد تا جایی که بسیاری از هنرمندان را به خود جذب کرد و به خلق اثر واداشت.وی با اشاره به برپایی جشنواره‌های ملی ادبی "باران" و هنری و قرآنی "شهود قدسی" جهاد دانشگاهی فارس با موضوع حمله تروریستی به شاهچزاغ (ع)، گفت: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره‌ها، فردا سه‌شنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار