شهردار کلانشهر اهواز کاهش و افزایش میزان اختیارات شهردار را در سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی و شهری موثر دانست.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 22 October 2023

رضا امینی روز یکشنبه در خصوص کلیات طرح تقلیل اختیارات شهردار که به تصویب شورای شهر رسید بیان کرد: شهرداری اهواز همواره خود را مکلف به اجرای قانون دانسته و سیاست‌گذاری‌های شورا را در قالب برنامه‌های بلند و میان مدت انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر تاثیر افزایش اختیارات شهردار در بالا بردن سرعت اجرای پروژه‌ها افزود: در صورت کاهش اختیارات، بیشتر پروژه‌ها برای تصمیم‌گیری به شورا واگذار می‌شود زمان اجرا را طولانی می‌کند.

امینی ادامه داد: سقف اختیارات در شهرداری تهران، شیراز، اصفهان، قم و زاهدان به ترتیب سه هزار میلیارد ریال، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال، ۵۸۰ میلیارد ریال و ۲۹۰ میلیارد ریال است در حالی که این میزان برای شهرداری اهواز ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و قرار است به ۶۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کند.

شهردار کلانشهر اهواز در خصوص شفافیت در وضعیت حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری گفت: مگر ممکن است در ارگان بزرگی همچون شهرداری، شفافیت نباشد؛ در گذشته حقوق و دستمزدها به صورت سنتی پرداخت می‌شد و رابطه بین پیمانکاران و شهرداری، شفاف و روشن نبود اما بعد از طراحی یک سامانه، تمام حقوق و دستمزدها و همچنین ورود و خروج نیروها از شهرداری ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر حق ورود در تمام زمینه‌ها را دارد بیان کرد: بر اساس هماهنگی با شورای شهر اهواز قرار شد نیرویی به شهرداری اضافه نشود تا بار سنگین حقوق و جریان مالی این ارگان نسبت به کل بودجه کاهش پیدا کند.

رییس شورای شهر اهواز چندی پیش اعلام کرد که "برخی از نامه‌های شهرداری به یک باره ناپدید شده و یا دارای نقص هستند" و شهردار اهواز پاسخ داد: برخی از نامه‌ها نیاز به اطلاعات گسترده‌ای داشته و ممکن است پاسخ آنها سه ماه طول بکشد که این موضوع به معنی گم شدن نامه‌ها نیست.

به گزارش ایرنا طرح "تقلیل اختیارات شهردار اهواز" دستور کار صد و سی و یکمین جلسه شورای شهر اهواز بود که با دستور پورموسوی رییس شورای شهر اهواز کلیات این طرح به رای گذاشته شد و با هفت رای به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد جزئیات این طرح با حضور تمامی اعضای شورا در کمیسیون تلفیق بازنگری شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار