کد خبر: ۱۱۳۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 19 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 04 27/07/1402 تقدیم حضور می گردد.
---------------------------------
پیشرفت ۵۰ درصدی طرح هوشمندسازی روستا‌ها در مازندران
سردار سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در جلسه تکریم ومعارفه فرمانده انتظامی بهشهر از پیشرفت 50 درصدی طرح هوشمندسازی پایش تصویری روستا‌های استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار سیدموسی حسینی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی بهشهر گفت: طرح هوشمندسازی و پایش تصویری روستا‌های استان از جمله طرح های محله محور پلیس برای تامین امنیت مناطق شهری و روستایی است که با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران به مرحله اجرا در آمده است .
سردارحسینی با اشاره به استفاده از سیستم‌های هوشمند و دوربین های شهری در این طرح، افزود: تحول هوشمند سازی پلیس بازخورد بسیار خوبی در ارتقاء امنیت مردم به دنبال داشته است.
وی از پیشرفت 50 درصدی طرح هوشمندسازی پایش تصویری روستا‌های استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بالای ۷۰ درصد روستا‌ها به طرح هوشمندسازی اضافه شوند.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: به طور قطع پلیس به تنهایی و بدون مشارکت مردم، دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی نمی‌تواند بخوبی امنیت و آرامش را به مردم هدیه کند.
وی تصریح کرد: در طرح هوشمندسازی همچون خلافی گواهینامه، وظیفه عمومی، کارت پایان، خدمت بحث اخذ ثبت سرقت خودرو و گذرنامه با طرح پلیس من از جمله کار‌هایی است که شهروندان می‌توانند در منزل انجام دهند.
حسینی همچنین خاطر نشان کرد: قطعا عملکرد شفاف، عادلانه و پاسخگویی درست و سریع به خواسته‌ها و نیاز شهروندان عامل موثری در افزایش اعتماد عمومی بوده و در جامعه‌ای که افراد به نهاد‌ها و دستگاه‌های بالادستی خود اعتماد داشته باشند قطعا نظم اجتماعی و قوانین و مقررات بیشتر رعایت می‌شود.
وی افزود: به طور قطع انتظامی به تنهایی و بدون مشارکت مردم، دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی نمی‌تواند بخوبی امنیت و آرامش را برای مردم با ارمغان آورد و در این بین کمک مردم و دهیاران و شورا‌ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
در پاین این مراسم سرهنگ قلی پور به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر معرفی و از زحمات سرهنگ عنایتی و سرهنگ ابراهیمی قدردانی شد.
---------------------------------
دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 3 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی آن شهرستان در عملیاتی ضربتی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ " قاسم عزیزی " در تشريح اين خبر گفت: در پی قدرت نمایی عده ای اراذل و اوباش و نشر آن در فضای مجازی که موجب ایجاد رعب و وحشت و  سلب آسایش شهروندان شده بودند، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
وی، افزود: با تشکیل تیم های عملیاتی و انجام اقدامات پلیسی؛ محل اختفای متهمان که از اراذل و اوباش این شهرستان بودند شناسایی شد .
سرهنگ عزیزی ، تصریح کرد: در ادامه این عملیات غافلگیرانه و ضربتی 3 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی این شهرستان که با اقدام های هنجار شکنانه خود موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند توسط ماموران دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا  در خاتمه از اشراف اطلاعاتی ماموران خبر داد و خاطرنشان کرد اگر کسی بخواهد چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی آسایش و امنیت مردم را خدشه دار کند با برخورد سخت و قاطعانه پلیس مواجه خواهند شد.
---------------------------------
اجراي طرح امنيت محله محور و دستگيري 47 سارق در مازندران
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجراي طرح امنيت محله محور در سطح استان خبر داد و گفت: در طی مدت 24 ساعت اجرای این طرح 47 سارق دستگير شدند.
سرهنگ" سید محسن جعفری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور کاهش جرائم و پيشگيري از روند صعودي سرقت، طرح محله محور در قالب طرح پيشگيري از سرقت اماکن خصوصی و دولتی به مدت یک روز در شهرستان های سطح استان به مرحله اجرا درآمد.
وی با اشاره به این که در این طرح  یک روزه، 47 سارق دستگیر شدند، افزود: در بازه زمانی اجرای اين طرح 39 فقره انواع سرقت توسط کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان کشف شد.
سرهنگ جعفری در ادامه تصریح کرد: ماموران انتظامی کوپ های سطح استان موفق شدند بیش از یک کیلوگرم انواع مواد مخدر  کشف و 10 خرده فروش و  19  معتاد را دستگیر کنند.
وی در ادامه افزود: در اجرای این طرح  76 دستگاه خودرو و 14 دستگاه موتورسیکلت  نیز توقیف شد.
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان خاطر نشان کرد: برنامه ریزی دقیق و منسجم برای کاهش جرائم و برخورد قاطعانه با مجرمان و هنجارشکنان اجتماعی همواره با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد .
---------------------------------
کشف خودروی سرقتی در سوادکوه
سرهنگ عبدالله اکبری انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف یک خودروی سرقتی و دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام اين خبر افزود: در پي اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبني بر وقوع سرقت یک دستگاه خودروی پروتون موضوع  در دستور کار ماموران  قرار گرفت.
وي تصريح کرد: با تقويت گشت هاي انتظامي و کنترل مبادي ورودي و خروجي شهر، ماموران گشت کلانتری 11 پل سفید خودروی مسروقه را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: ماموران  خودروی مذکور را در اقدامی عملیاتی متوقف، سارق را دستگیر و به همراه خودروی سرقتی به کلانتری منتقل کردند.
سرهنگ اکبری با اشاره به این که سارق خودرو نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد، در پايان تصریح کرد: شهروندان؛ خودروهای خود را به وسايل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز کنند.
---------------------------------
دستگیری 3 سارق کابل برق و مخابرات در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری3 سارق کابل های مخابراتی با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا، ماموران پلیس آکاهی و گشت دایره تجسس کلانتری 11 شهرستان، 3سارق حرفه ای را در حال سرقت و انتقال اموال مسروقه برای فروش، شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: متهمین در بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت سیم برق وکابل مخابرات در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.
سرهنگ عزیزی در خاتمه به نقش مشارکت های مردمی در برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه موارد مشكوك موضوع را بلافاصله از طریق سامانه110 به پليس اطلاع نمایند تا از وقوع سرقت،پیشگیری ودر صورت وقوع ،نسبت به دستگیری سارق اقدام شود.
---------------------------------
اجرای طرح پاکسازی پارک ها و تفرجگاه ها در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری ازاجرای طرح پاکسازی پارک ها و تفرجگاه های شهرستان ساری و توقیف 3 خودرو و دستگیری 12 نفردر اجرای این طرح خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای ایمن سازی بستر پارک ها و تفرجگاه ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با اراذل و اوباش، خرده فروشان موادمخدر و مزاحمین نوامیس در این شهرستان به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجراي اين طرح که با استفاده حداکثري از ظرفيت هاي انتظامی مامورین یگان امداد در پارک هاو تفرجگاه ها عملياتي شد، 3 دستگاه خودرو  ، همراه 3 زن و 9 مرد دستگیر شدند .
سرهنگ حسن زاده از اجرای این طرح نیز خبر داد و تصریح کرد: کسانی که در پارک ها و تفرجگاه ها اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، خرید و فروش مواد مخدر و بدحجابی می کنند با برخورد جدی پلیس مواجه خواهند شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه تامین امنیت شهروندان به خصوص در اماکن تفریحی جزء خطوط قرمز پلیس است، از شهروندان و خانواده ها خواست : هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع رسانی کنند تا اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد .
---------------------------------
تفاوت در زندگی زناشویی
در خانواده، یک زن مرد با تفاوت های ساختاری و مهم در کنار یکدیگر قرار می گیرند که باعث شیرینی ها و تلخی هایی می شود....
اختلافات زناشویی در تمام زندگی های مشترک وجود دارد و به ندرت ممکن است یک زندگی را که بدون اختلاف و چالش باشد به یاد داشته باشید، این چالش ها در واقع فرصت هستند  و همکاری در حل چالش ها به شما و همسرتان این فرصت را می دهد که به هم بیشتر نزدیک شوید .
یکی از مهمترین زمینه هایی که باعث اختلافات زناشویی می شود ضعف ارتباط است، این که بسیاری از زوجین مهارت های ارتباطی ندارند و نمی توانند با هم به خوبی تعامل کنند این عدم توانایی باعث می شود مسائل به خوبی مطرح نشده و حل نشود .
فرض کنید همسرتان به شما پیشنهاد می کند چند روزی به خانه ی پدر و مادرتان بروید . او این توصیه را با هدف استراحت دادن به شما کرده است اما شاید تصور کنید که او قصد دارد شما را از خانه دور کند تا چند روزی با دوستانش خوش بگذارند.
فورا فرضیه سازی نکنید و به همسرتان بدگمان نشوید، شما باید آنقدر عاقل باشید که عقیده و طرز فکر همسرتان رابشناسید .
نکته دیگر این است که همسرتان را همان طور که هست بپذیرید، همه ما عادت های خوب و بد داریم و خود شما هم از این قاعده مستثنی نیستید .
شاید همسرتان اغلب فراموش می کند قبل از خروج از خانه چراغ ها را خاموش کند یا شاید خود شما عادت دارید دمپایی های دستشویی را خیس کنید .این تفاوت های جزئی چیزی نیستند که بابت آنها شخصیت هم را زیر سوال ببرید با بحث و دعوا راه بیندازید .
البته خیلی خوب است که تلاش کنیم بهتر باشیم اما قبول کنید که هیچکس ایده آل نیست . همسرتان را همان طوری که هست دوست داشته باشید، در خانواده، یک زن مرد با تفاوت های ساختاری و مهم در کنار یکدیگر قرار می گیرند که باعث شیرینی ها و تلخی هایی می شود.
شما اگر از این مسئله آگاهی کسب نکرده باشید و مهارت نداشته باشید نه استعداد برخورداری از شیرینی هایش را خواهید داشت و نه ظرفیت تحمل و برخورد مناسب با تلخی هایش را پیدا می کنید.
هیچ وقت نباید همسرمان را با ویژگی های خودمان قیاس کنیم و بسنجیم ، یعنی ملاک ما برای قضاوت کردن ویژگی ها ی خودمان نباشد و اگر زوجین تفاوت ها را بپذیرند و در کنار هم با آن تفاوت ها به تفاهم برسند یک زوج خوشبخت را خواهند ساخت.
تسلیم نخواهم شد!!!!!! زندگی می کنم.... برای رویاهایی که منتظرند به دست من واقعی شوند...
من فرصتی برای بودن دارم... پس ساکت نمی نشینم ....!!!!
می گذارم همه بدانند که من با تمام توانایی ها و کاستی ها ، شاهکار زندگی خود هستم.....
کافی است لحظات گذشته را رها کنم و برای ثانیه های آینده زندگی کنم...!!!! چون رویا هایم آنجاست و من فقط ،یک بار فرصت زندگی کردن را دارم.
تهیه کننده: کارمند نرگس رضازاده، کارشناس ارشد روانشناسی- مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار