استاندار تهران گفت: فرمانداری تهران به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق انتخاب شده و استانداری نیز نظارت عالیه دارد تا بر اساس زمانبندی درست نظام مسائل مناطق را استخراج کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 17 October 2023

به گزارش تابناک تهران، جلسه تشکیل شورای مناطق تهران به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور قیومی فرماندار تهران، شهرداران ۲۰ منطقه تهران، روسای آموزش و پرورش شهر تهران، فرماندهان نواحی بسیج، سرکلانترهای فراجا و مسئولین مرتبط در شورای مناطق برگزار شد.

فخاری در این جلسه اظهار کرد: شرایط جمعیتی و موقعیتی تهران همواره اداره این شهر را با مسائل خاصی همراه کرده است و از اینرو از گذشته‌های دور در مورد نحوه مدیریت کلانشهر تهران و جداسازی آن به بخش های مدیریتی جهت بروز خلاقیت لازم برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم مطرح بود.

وی ادامه داد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده به منظور نظام‌مندی جدید شهر تهران، جلسات متعددی برگزار شد و تشکیل شورای مناطق شهر تهران مورد تصویب قرار گرفت تا مناطق تهران در اختیار مدیریت جز قرار گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: با ترکیب‌بندی جدید زمینه همگرایی ظرفیت‌های منطقه ای را بالا می بریم تا در برون داد مسائل امنیتی به بعد آرامش بخشی برسیم؛ در این راستا ظرفیت هر منطقه از جمله آموزش و پرورش، حوزه قضایی، نیروی انتظامی، بسیج، امور روحانیون و حوزه‌های فرهنگی با ایجاد ثقل مدیریتی تحت عنوان مدیر هماهنگی منطقه جریان کارآمدی را می تواند شکل دهد.

فخاری سپس گفت: نمایندگان در سطح مناطق با رویکردهای اصلی، بسیاری از موضوعات را در سطح منطقه که منجر به تصمیم سازی جدید در هر منطقه شود، پیگیری می‌کنند تا آرامش خاطر برای اهالی هر منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به ریشه یابی مشکلات مناطق توسط شورای مناطق تهران بیان کرد: با این تدبیر، شناسایی ظرفیت های مناطق در حوزه های مختلف فراهم می‌شود و فرمانداری تهران به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق انتخاب شده و استانداری نیز نظارت عالیه دارد تا بر اساس زمانبندی درست جمع بندی داشته باشیم و نظام مسائل مناطق را استخراج کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار