استاندار تهران گفت: شرایط جمعیتی و موقعیتی تهران همواره اداره این کلانشهر را با مسایل خاصی همراه کرده به همین دلیل از گذشته‌های دور در مورد نحوه مدیریت پایتخت و جداسازی آن به بخش‌های مدیریتی مباحثی مطرح بود.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 17 October 2023

تهران از نمای دور

به گزارش تابناک تهران، جلسه تشکیل شورای مناطق تهران شامگاه دوشنبه به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور قیومی فرماندار تهران، شهرداران ۲۰ منطقه تهران، روسای آموزش و پرورش شهر تهران، فرماندهان نواحی بسیج، سرکلانترهای فراجا و مسوولین مرتبط برگزار شد.

علیرضا فخاری در این جلسه با اشاره به اهمیت شناسایی مشکلات کلانشهر تهران اظهار کرد: شورای مناطق شهر تهران راهکارهای عملیاتی را برای آرامش خاطر شهروندان پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده به منظور نظام‌مندی جدید شهر تهران، جلسات متعددی برگزار و تشکیل شورای مناطق شهر تهران مورد تصویب قرار گرفت تا مناطق تهران در اختیار مدیریت جز قرار گیرد.

استاندار تهران افزود: با ترکیب‌بندی جدید زمینه همگرایی ظرفیت‌های منطقه‌ای را بالا می‌بریم تا در برون داد مسایل امنیتی به بُعد آرامش بخشی برسیم در این راستا ظرفیت هر منطقه از جمله آموزش و پرورش، حوزه قضایی، نیروی انتظامی، بسیج، امور روحانیون و حوزه‌های فرهنگی با ایجاد ثقل مدیریتی تحت عنوان مدیر هماهنگی منطقه، جریان کارآمدی را می‌تواند شکل دهد.

فخاری یادآور شد: نمایندگان در سطح مناطق با رویکردهای اصلی، بسیاری از موضوعات را در سطح منطقه که منجر به تصمیم سازی جدید در هر منطقه شود، پیگیری می‌کنند تا آرامش خاطر برای اهالی هر منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به ریشه یابی مشکلات مناطق توسط شورای مناطق تهران گفت: با این تدبیر، شناسایی ظرفیت‌های مناطق در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود ضمن اینکه فرمانداری تهران به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق انتخاب شده و استانداری نیز نظارت عالیه دارد تا بر اساس زمانبندی درست جمع بندی داشته باشیم و نظام مسایل مناطق را استخراج کنیم.

/پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار