شهردار شیراز با بیان اینکه برنامه‌ها و طرح‌ها بر اساس شأن مردم شیراز طراحی شده است، گفت: بیش از ۵۰ برنامه از جمله بزرگ‌ترین سینمای جنوب کشور، بازار پروتئین و بزرگراه‌ها در راستای توسعه و کیفیت زندگی مردم اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 16 October 2023

تابناک فارس به نقل از شیرازه: محمدحسن اسدی شهردار شیراز در یک‌صد و سی و یکمین صحن علنی شورای شهر، با ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله مدیریت شهری با عنوان «مهر تا مهر» از جهش عمرانی در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: شهرداری این کلان‌شهر در راستای بهبود زیست شهری برنامه‌ریزی کرده و برای جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی تلاش می‌کند و با وجود چالش در جذب بودجه قطار پروژه‌های عمرانی با سرعت در حال حرکت است.

افتتاح بازار پروتئین شیراز

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و طرح‌ها بر اساس شأن مردم شیراز طراحی شده است، افزود: بیش از ۵۰ برنامه از جمله بزرگ‌ترین سینمای جنوب کشور، بازار پروتئین و بزرگراه‌ها در راستای توسعه و کیفیت زندگی مردم اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد.

 

شهردار شیراز با بیان اینکه فعال‌بودن پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف کشور همانند تقاطع چندسطحی نواب صفوی، بزرگراه شهید سلیمانی، پارک آبی، آکواریوم شهربازی و... در حال انجام است، اظهار کرد: قطار توسعه این کلان‌شهر به خط ۲، ۳ و ۴ رسیده است و کلنگ خط ۴ نیز به زمین زده شده تا شهر دوچندان توسعه یابد و شرق تا غرب و جنوب به شمال و مسیر حرم مطهر را پوشش داده تا شاهد شهری با هوای پاک باشیم.

اسدی در ادامه با اشاره به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شورای شهر و شهرداری شیراز در ورودی صحن علنی شورای شهر شیراز، عنوان کرد: عملکرد شهرداری را بر اساس مصوبات شورا آماده ارائه کردیم.

وی به بدهی‌های شهرداری در دوره‌های قبل هم اشاره کرد و گفت: در سال اول نتوانستیم بدهی را پرداخت کنیم؛ اما در یک سال گذشته ۶ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان به پیمانکاران و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت و مجموعاً ۷ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان پرداخت و بیش از ۲۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان کل قراردادهای منعقد شده در یک سال گذشته بوده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به وقایع عملکرد شهرداری در سال اول و دوم بیان کرد: در سال دوم ۶۸ درصد از مصوبات اجرا و ۳۲ در دست اجراست که نسبت به سال اول برعکس است و این نشان از پیشرفت شهرداری است.

بودجه شهرداری افزایش یافت

این مقام مسئول با بیان اینکه بودجه شهرداری امسال افزایش یافت، افزود: در سال جاری نسبت بودجه جاری به عمرانی حدود ۱۷ درصد بودجه جاری و بیش از ۸۰ درصد بودجه عمرانی است که دستاورد قابل‌توجهی است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بر شهرداری تکلیف شد و به‌صورت ۱۰۰ درصد محقق شده که شامل ۵ قرارداد بوده است درحالی‌که در سال اول هیچ قرارداد سرمایه‌گذاری را نداشتیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز، با اشاره به حوزه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خاطرنشان کرد: بودجه این حوزه در سال اول ۱۰۲ و در سال بعد ۳۰۷ میلیارد و برای امسال یک هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان بوده است و این پروژه‌ها شامل فرهنگسراها، اماکن ورزشی، باغ خانواده و بانوان و پردیس سینمایی امین تارخ بوده است و ۳ درصد بودجه صرف محله محوری و مسجد محوری می‌شود.

اسدی با اشاره به بخشی دیگر از پروژه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: در بخش زیست‌محیطی ۷۴ کیلومتر لوله‌گذاری در این دو سال انجام شد، در ایمنی و تاب‌آوری شهر دو ایستگاه آتش‌نشانی افتتاح و ۴ ایستگاه بهسازی و یک ایستگاه کلنگ‌زنی شد، تعدادی زیادی پروژه دیگر در حوزه پسماند و خدمات شهری، مبلمان و فضای سبز شهری شاهد اجرا و کلنگ‌زنی تعداد زیادی پروژه بودیم.

وی با اشاره به جهش‌های عمرانی گفت: ۳۸۱ پروژه به ارزش ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این جهش‌ها افتتاح و کلنگ‌زنی شد و از ۷۷ پروژه تعریف شده در حوزه محرومیت‌زدایی در سال گذشته، ۴۷ پروژه به بهره. برداری رسید که نهضت آسفالت نیز در این راستا انجام شد.

شهردار شیراز در اد امه همچنین بیان کرد: در سفر هیئت دولت به استان فارس، ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی به ارزش بیش از ٢١ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز شد که از این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان، افتتاح پردیس سینمایی امین تارخ، آغاز عملیات اجرایی خط ۴ و اتصال ارتباطی خطوط ۱ و ۴ مترو شیراز و رونمایی از خودروهای حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس، ون و تاکسی) اشاره کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با تأکید بر سرعت بخشی به پروژه‌های عمرانی گفت: مشکلات همیشه مالی نیست و سرعت یک پروژه نیازمند فاکتورهای زیادی است و باید با همراهی مردم، امیدآفرینی کنیم و امروز در منطقه تاریخی مبلغ بودجه افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بیان کرد: در این حوزه شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم که برخی از آن‌ها در کشور زبانزد بود، در موضوع مترو ۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و دیگر بخش‌ها نیز شاهد تغییرات شگرفی بودیم که حوزه هوشمندسازی یکی از این بخش‌ها است، شاهد تحول خوبی در این حوزه و کاهش ترافیک خواهیم بود.

اسدی در پایان با اشاره به ساماندهی سرمایه انسانی تأکید کرد: توانستیم ۳۴۴ بازنشسته بدون جایگزین داشته باشیم، در نوسازی و تحول اداری نظام ارزیابی و عملکرد سازمانی تدوین شد، سند محرومیت‌زدایی به انتها رسید و ۱۷۱ پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان برای آن تعریف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار