رئیس کل دادگستری استان سمنان از وصول گزارش هیأت بازرسان حوادث ناشی از کار مبنی بر تعیین مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان و احضار مقصر این حادثه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 14 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان امشب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از بازدید میدانی به عمل آمده از معدن طزره دامغان با حضور هیأت بازرسان حوادث ناشی از کار، مقرر شده بود با دقت و سرعت گزارش هیأت سه نفره کارشناسی حوادث کار به مرجع قضائی ارائه شود.

وی اظهار کرد: به‌محض دریافت گزارش کارشناسی، به‌منظور رعایت تشریفات قانونی، مقصر احضار شد تا با اطلاع از نظریه صادره روند رسیدگی به پرونده به‌درستی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: قانون‌گذار برای متهم حقوقی قائل است که ازجمله آن اعتراض به نظریه بازرسان اداره کار است.

عبداللهی تصریح کرد: دستگاه قضائی استان سمنان در پی وقوع حادثه معدن طزره دامغان، قصد دارد بر مدار قانون با مقصران برخورد کند تا بخشی از آلام خانواده‌ها تسکین یابد؛ ولی نمی‌پذیرد بی‌عدالتی اتفاق بیفتد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: به‌منظور پیگیری مطالبات خانواده‌های جان‌باختگان و ارائه گزارش تکمیلی از آخرین اقدامات انجام‌شده و استماع مشکلات آنان، جلسه‌ای در هفته جاری با حضور مسؤولان قضائی و اجرایی شهرستانی، استانی و کشوری مربوطه برگزار می‌شود تا حقوق خانواده‌ها هرچه زودتر به دست آید.

رئیس قوه قضائیه در روز‌های اخیر، با ورود به پرونده جان باختن معدنچیان در معدن طزره دامغان تأکید کرده بود: دادستان کل کشور با همراهی سایر مسؤولان ذی‌ربط، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ کند. چنانچه قصور و تقصیری در این موضوع متوجه متولیان امر در شرکت مزبور است، باید برخورد‌های قانونی لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان هم از معدن طزره بازدید کرده و گفته است: تفهیم اتهام به مقصران حادثه معدن طزره دامغان بعد از ارسال گزارش هیأت سه نفره کارشناسی انجام می‌شود.

دوازدهم شهریورماه در تونل رزمجاه این معدن انفجاری رخ داد که سبب مرگ ۶ نفر از کارگران شد.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار