مدیرکل گمرکات یزد با اشاره به رشد تجارت خارجی استان گفت: تراز تجاری یزد در نیمه نخست سال جاری بیش از 104 میلیون دلار مثبت شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 12 October 2023


 محمدحسین سلمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک یزد با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری حجم تجارت خارجی استان به بیش از 374 میلیون دلار رسید اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 3 درصد رشد را نشان می دهد.
مدیرکل گمرکات یزد به صادرات استان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و 548 هزار و 888 تن کالا به ارزش 239 میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر و در مقابل65 هزارو 723 تن کالا به ارزش 135 میلیون دلار به کشور وارد شده که نشان از تراز مثبت تجاری به ارزش 104 میلیون دلار است.
وی عمده ترین کالاهای صادراتی در این مدت را کاشی و سرامیک، اکسیدها و هیدروکسیدهای مولیبدن، هیدروکربن های سبک، نایلون، نایلکس، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی ذکرکرد.
مدیرکل گمرکات یزد با بیان اینکه کالاهای یزد به حدود 50 کشور صادر شده است اظهارداشت: عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان،عمان، اندونزی و ترکیه در صدر این کشورها قرار دارند.
سلمانی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که عمده مبدا آنان ترکیه، چین، امارت متحده عربی، هنگ کنگ و ایتالیا بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار