امام جمعه سمنان گفت: پرسش از مسؤولان و نقد آنها حق مردم است؛ اما باید بدانیم که هیچ کشوری اغتشاش و آشوب را برنمی‌تابد.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 06 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حق پرسش از مسؤولان و نقد آن‌ها را برای مردم محفوظ دانسته و می‌داند، اظهار کرد: پرسش از مسؤولان و نقد آن‌ها حق مردم است.

وی تصریح کرد: پرسش از مسؤولان کشور و نقد عملکرد آن‌ها جزو حقوق مردم است و باید این پرسش‌ها را پاسخ گفت؛ اما طبیعی است که این امر با ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور متفاوت است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: طبیعی است که باید به مطالبات و پرسش‌های مردم پاسخ داد؛ اما باید بدانیم که آیا این نقد‌ها و پرسش‌ها به معنای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور است؟

مطیعی بیان کرد: بدون تردید، هیچ حکومت و دولتی در جهان وجود ندارد که آشوب، اغتشاش و ناامنی در کشورش را برتابد و اجازه دهد به بهانه پرسش و نقد در کشورش ناامنی برقرار شود.

وی تصریح کرد: در روز‌های اخیر نیز مجدد شاهد توطئه‌چینی‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران بودیم که با اطلاع‌رسانی به‌موقع و ارائه روایت اول از حادثه رخ‌داده در مترو برای یک خانم، این دسیسه‌ها به جایی نرسید.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: امروز امنیت از مؤلفه‌های مهم نظام اسلامی و کشورمان است و باید قدر آن را دانست و بدانیم که هیچ کشوری اغتشاش و آشوب را برنمی‌تابد و در همه جای جهان با عاملان ایجاد ناامنی و آشوب برخورد می‌کنند.

مطیعی ادامه داد: ایجاد آشوب در کشور‌ها با هر بهانه‌ای از برنامه‌های جدی و همیشگی دشمنان نظام اسلامی است و مردم باید در راستای حفظ منافع ملی و مصلحت کشورمان همواره در قبال این توطئه‌ها هوشیار باشند و با بصیرت به نقشه‌های دشمن بنگرند.

وی تصریح کرد: واقعیت ماجرا این است که دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی‌مان هرگز دنبال مهربانی، رشد و پیشرفت و تعالی ما نیستند و آن‌ها هیچ‌وقت با مردم ایران و حکومت اسلامی از در دوستی وارد نشده‌اند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امروز غربی‌ها دنبال تجزیه ایران هستند تا بدین واسطه اهداف شوم خود را در منطقه با فراغ بال بیشتری پیگیری کنند، گفت: امروز همه باید مراقب باشیم تا فریب توطئه‌های دشمن را نخوریم و در این راه، به‌ویژه جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار