گفت: حدود 90 هزار میلیارد تومان طلب شرکت گاز از پتروشیمی ها است که در این خصوص نامه نگاری‌هایی با وزارت نفت صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 02 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی مهرانگیز رئیس‌کل دادگستری جدید استان بوشهر ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دادگستری در این هفته حضور در شهرستان‌های جنوبی استان و بررسی پرونده‌های اهل تسنن و رسیدگی به مشکلات آن‌ها است.

وی با اشاره به موضوع عفو و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت: برخی از زندانیان متناسبت با نوع جرم که حداکثر ۴ ماه حبس آن‌ها مانده باشد بررسی می‌شوند و کسانی که شرایط مرخصی و ارفاقی را داشته باشند نسبت به آزادی آن‌ها ترتیب اثر داده خواهد شد.

مهرانگیز با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۲۱ مورد رضایت در قتل در بوشهر انجام شده است گفت: قرار است در همین هفته‌های آتی دو مورد رضایت در قتل در استان انجام شود که در این خصوص جا دارد از خانواده‌هایی که از قصاص می‌گذرند تشکر و قدردانی کرد. یکی از طرح‌های قوه قضایی در کل کشور طرح به عشق امام حسین (ع) و به عشق امام رضا (ع) رضایت می‌دهم است که الحمدلله این طرح در استان بوشهر نتایج مطلوبی را داشته است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر به استفاده از ظرفیت خیرین جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت و ابراز کرد: در سال جاری تا کنون ۸۰ نفر از زندانیان با کمک خیرین یا گذشت محکومان له آزاد شده اند.

مهرانگیز با بیان اینکه ۱۰۰ نفر به خاطر جرائم غیر عمد در زندان‌های استان بوشهر هستند گفت: از مردم و خیرین درخواست می‌شود که کمک‌های انسان دوستانه خود را در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ادامه دهند.

وی با اشاره به موضوع عدم پرداخت عوارض آلایندگی اظهار داشت: در سفر دوم هیأت دولت به استان این موضوع با رئیس جمهور درمیان گذاشته شد که حدود یک سال و نیم معادل هشت هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت نشده است و ایشان نیز دستور پیگیری را به استاندار بوشهر دادند که پیش بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده این کار انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به مشکلات پیش آمده در موضوع ته لنجی ابراز داشت: چهار استان درگیر این موضوع هستند و بعد از نامه نگاری‌هایی که با مقامات ارشد کشور صورت گرفت تصمیم بر این شد تا چهار استاندار استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که درگیر مساله ته لنجی هستند با رئیس جهمور یا معاون اول ایشان جلسه‌ای را داشته و این موضوع را حل کنند.

مهرانگیز افزود: همچنین در خصوص سفر اول ملوانان پیگیری‌هایی با رئیس جمهور در سفر دوم به استان صورت گرفت و ایشان نیز قول پیگیری این موضوع را داد و احتمالا ظرف یکی دو ماه آینده اولین سفر لنج‌ها انجام شود.

وی با پرداختن به موضوع ترافیک در بوشهر گفت: در هفته آینده جلسه‌ای را با شهردار بوشهر خواهیم داشت تا این مساله به ویژه در خیابان امام خمینی (ره) که بیشتر مرکز پزشکی و کاربرد تجاری دارد بررسی و حل شود و بتوان چند پارکینگ در این منطقه احداث شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به مطالبات شرکت گاز از پتروشیمی گفت: حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان طلب شرکت گاز از پتروشیمی‌ها است که در این خصوص نامه نگاری‌هایی با وزارت نفت صورت گرفته است. همچنین با توجه به اینکه تعداد ۱۴۱ فلر گازی در استان وجود دارد و باعث هدررفت گاز و آلایندگی شدید شده است، تلاش شده تا این فلر‌ها به صفر برسد.

مهرانگیز با اشاره به مطالبه مردم در خصوص بزرگراه امام علی (ع) بوشهر و ایجاد مانع در بلوار آن گفت: استاندارد مانع یک متر و هشت سانتیمتر است که متاسفانه در برخی نقاط این جاده کمتر از ۱۰ سانتیمتر است به همین منظور جلسه‌ای با شهردار برگزار شد و تصمیماتی صورت گرفت و نیز فرماندار بوشهر اعلام کرد که مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای ایجاد مانع در بلوار اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری استان گفت: حدود ۲۹ هزار پرونده با تعداد پرونده‌های شورای حل اختلاف در ماه وارد دادگستری استان می‌شود و تقریبا به همین میزان در ماه، پرونده مختومه می‌شود.

وی افزود: همچنین تعداد ۶ هزار پرونده از پرونده‌های مسن که عمرشان بالای ۶ ماه است در ۶ ماه اخیر مختومه شده اند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار