مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۶ ماهه سال جاری متهمان تخلفات اقتصادی به مبلغ نزدیک به یک هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳ 01 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه لقمانی گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۵ هزار و ۲۳۲ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی که از این تعداد ۵ هزار ۲۱۹ فقره رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین تخلفات در حوزه کالا و خدمات را گرانفروشی و عدم درج قیمت به خود اختصاص داده است.

لقمانی گفت: پرونده‌ها یس از ورود به تعزیرات حکومتی به شعب ارجاع و نیز پس از بررسی‌های لازم اقدام به صدور رای می‌نمایند که در مجموع متهمان تخلفات اقتصادی در این ۶ ماهه مبلغ نزدیک به یک هزار میلیارد ریال محکوم شدند.

لقمانی بیان داشت: در این پرونده‌ها علاوه بر جزای نقدی در حق دولت محکومان به استرداد مبلغ درحق شاکی نیز محکوم شدند که توسط واحد اجرای احکام این حق از متهمان اخذ و به شکات مسترد گردید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه این سازمان یک مرجع تخصصی جهت رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، گزارشات و پرونده‌ها توسط بازرسان و کارشناسان دستگاه‌های کاشف از جمله، اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان‌های جهاد، صمت، بسیج اصناف، بازرسی اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، شرکت فراورده‌های نفتی، منابع طبیعی، استاندارد، به این مرجع ارسال و رسیدگی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار