رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز وظیفه اساتید، نخبگان، اندیشمندان و افراد صاحب قلم انجام فریضه جهاد تبیین است.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 27 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، اسماعیل چمنی، عصر امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و دیدار با اساتید و نخبگان دانشگاهی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی دانشگاه اظهار کرد: ما سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم و به برکت خون‌هایی که برای این انقلاب تقدیم شده با آسایش و آرامش جامعه ما به سمت تحول و پیشرفت حرکت می‌کند.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی معاندین انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی و معاندان دست به دست هم دادند تا جامعه و دانشگاه‌ها را دچار تلاطم کنند و از تمام توانایی خود از جنگ ترکیبی استفاده کردند. وقتی صحبت از جنگ ترکیبی می‌شود، ترکیبی از جنگ‌ها نیست بلکه جنگ فرهنگی با اهداف سیاسی است که تمام شئونات نظام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اولین کاری که دشمنان انجام دادند ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم بود، بیان کرد: دشمنان کار‌های بزرگ انقلاب را کوچک و ضعف‌های کوچک را بزرگ جلوه دادند و به مردم القا کردند که نظام توانایی رساندن شما به سر منزل مقصود ندارد.

چمنی گفت: اگر ما دیروز در جنگ نظامی محاصره نظامی بودیم امروز ما دچار محاصره تبلیغاتی در فضای مجازی شده‌ایم و ما باید این محاصره تبلیغاتی را در فضای مجازی بشکنیم و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را یک فریضه اعلام کرد و فعالیت اساتید و نخبگان در جهاد تبیین الزامی است و امروز وظیفه اساتید، نخبگان، اندیشمندان و افراد صاحب قلم انجام فریضه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه اقتدار یک کشور شرف مردم آن کشور است، ادامه داد: اگر به پشتوانه این پیشرفت‌ها امروز در امنیت و آرامش هستیم آن را مدیون تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به پیشرفت‌های علمی کشور اشاره کرد و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی پیشرفت‌های بسیار خوبی به‌دست آورده‌ایم و در بین کشور‌های اسلامی دومین کشور تولید کننده علمی و اولین کشور از نظر استنادات علمی هستیم و جزو ۱۰ کشور جهان در حوزه‌های مختلف علمی هستیم و میانگین شتاب علمی کشور ۱۱ برابر شده است.

وی گفت: همه این پیشرفت‌ها مدیون مجاهدت رزمندگان در طول دفاع مقدس است که خاک کشور را حفظ کردند و با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار