کد خبر: ۱۱۲۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹ 27 September 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی ساری از تخصیص یک میلیارد و 970 میلیون ریال اعتبار برای توسعه کشت گیاهان دارویی در باغات دیم و اراضی شیبدار این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، سید اسماعیل علوی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در روستای کوات شهرستان ساری، اظهار کرد: یک میلیارد و 970 میلیون ریال اعتبار برای توسعه کشت گیاهان دارویی در باغات دیم و اراضی شیبدار این شهرستان تخصیص یافت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه گیاهان دارویی به‌ عنوان ذخایر و گنجینه‌های ژنتیکی اجدادی می‌تواند بزرگترین ثروت ملی از تولیدات مهم  بخش کشاورزی محسوب شود، تصریح کرد: روستای کوات در منطقه چهاردانگه این شهرستان با 35 هکتار اراضی کشت گیاهان دارویی از مناطق ویژه تولید این محصول است.

 

وی با اشاره به اینکه برای تحقق کشاورزی پایدار، کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط برای کشاورزان لازم است بخش گیاهان دارویی را مانند گندم و جو صنعتی کنیم و  ورود شرکت‌های دانش‌ بنیان به این بخش را داشته باشیم، گفت: شرکت‌ دانش‌ بنیان نوزده گیاه گوهرچشمه خورشید در این بخش مجوزهای لازم برای توسعه و تولید گیاهان دارویی در منطقه را در اختیار دارد.

 

این مسؤول افزود: تاکنون 123 هزار اصله نشا آویشن باغی، 140 هزار اصله اسطوخودوس و 117 هزار و 103 نشا رزماری تحویل این شرکت شد.

 

علوی با اشاره به اینکه اجرای «طرح جهش تولید گیاهان دارویی» مورد توجه جهاد کشاورزی است، گفت: کشت گیاهان دارویی به خصوص در مناطقی که با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند به کشاورزان و بهره برداران این بخش توصیه می شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار