رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر۳۲۰ واحد فناورانه و دانش‌بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری تحت حمایت است.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 26 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه امروز، از حمایت پارک علم و فناوری برای حضور هر چه بیشتر صاحبان ایده استان و فضاهای کسب و کار نوآورانه سخن گفت.

وی اظهار کرد: از ایده اولیه که به کسب و کار نوآورانه پایدار تبدیل شود در مسیر تجاری‌سازی حمایت می‌شود تا محصول بازار خود را شناسایی و به بازار هدف ارائه دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مزیت رقابتی مبتنی بر مباحث فناوری و حوزه نوآوری تعریف شده تا بتواند سهم ویژه‌ای در بازار کسب کند.

وی تصریح کرد: امسال در کنار مأموریت‌ها برای حمایت از بخش‌های مختلف، روی مسائل و مشکلات بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری کار می‌کنیم تا محصول فناورانه به بازار عرضه شود.

آزادی تصریح کرد: در این راستا«مرکز توسعه بازار و تبادل فناوری پارک علم و فناوری» برای رفع چالش‌های بازار مطرح شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه؛ راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این مرکز در حوزه شناسایی و معرفی طرح‌های مجموعه پارک و مراکز رشد به سرمایه‌گذار و هم توسعه بازار، فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مسوول اضافه کرد: فعالیت این مرکز تنها محدود به داخل نیست. با دو کشور خارجی برای معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه ارتباط گرفته است.

آزادی با بیان اینکه در حال حاضر۳۲۰ واحد فناورانه و دانش‌بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری تحت حمایت است، گفت: بیش از نیمی از این شرکت‌ها به شخصیت حقوقی تبدیل شده و در قالب شرکت محصول و نمونه اولیه آن‌ها مورد تأیید را به بازار عرضه کرده است.

وی با اشاره به برگزاری دو رویداد در ۶ ماه سپری شده از سال جاری، تصریح کرد: نخستین رویداد نوآوری در گردشگری کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های استان در این حوزه با ارائه ایده‌های(۲۳ ایده) در قالب کسب و کار نوآورانه در حوزه گردشگری برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد «بسامد»، گفت: این رویداد با هدف به هم رساندن سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، متخصصان و دانش‌بنیان‌ها در قالب یک فرایند معکوس بدین معنا که ابتدا با شناسایی نیاز بازار تیم تشکیل شده؛ برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار