کد خبر: ۱۱۲۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲ 25 September 2023

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت جشنواره جشن بهارنارنج از شهرستان لنگرود در "فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران" خبر داد.
ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان با اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای تحقق موضوع " ساماندهی و حرفه‌ای سازی گردشگری رویداد " از راهبرد " ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری" در سند تحول دولت مردمی، رویداد گردشگری انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: جشنواره انار که هر ساله در بازه زمانی پانزدهم مهرماه تا آخر این ماه برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۹۹ و جشنواره سوسن چلچراغ نیز که هر ساله در بازه زمانی یکم خرداد ماه تا سی و یکم تیرماه برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۹۸ در فهرست یادشده به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: همچنین جشن بهارنارنج شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان که هرساله در بازه زمانی یکم تا سی و یکم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۴۶به ثبت رسیده است.
جهانی تاکید کرد: بدیهی است که تداوم ثبت رویداد یادشده در تقویم رویدادهای گردشگری کشور منوط به استمرار تطبیق شرایط رویداد با مفاد مندرج در دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: این استان مملو از آئین‌هایی است که هر کدام قابلیت برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری را داراست همچنین برداشت هر یک از محصولات کشاورزی در روستاهای گیلان با آئین‌هایی همراه است که این موضوع ظرفیتی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری روستایی محسوب می شود.
جهانی با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت یادشده نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و تدوین نقشه راه علمی است، گفت: تاکنون ۲۰۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی، آداب و رسوم در کمیته فرهنگی این اداره‌کل به ثبت رسیده که در فصول مختلف سال در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: این جشنواره‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شناساندن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
جهانی با بیان اینکه این جشنواره‌ها و رویدادها می‌تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شور و نشاط اجتماعی شود، ادامه داد: جشنواره آلوچه ، توت فرنگی، جشنواره چای املش، گلاب‌گیری در شفت، مراسم نکوداشت آئین کچ‌چینی (برداشت پیله تر ابریشم) تنها چندی از این جشنواره ها است.
وی تصریح کرد: در نظر داریم تا با تکیه بر رویدادهای متنوع زمینه رونق گردشگری و توسعه اقتصاد گردشگری استان را فراهم کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در پایان افزود: بیش از ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار