معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نحوه به‌کارگیری و جذب نیروهای شرکتی مشخص نیست، گفت: می‌توان برای ورود به بدنه شرکت‌های غیردولتی نیز آزمون گرفته شود و نبایستی افراد فقط برای ورود به بدنه دولت در آزمون‌های ورودی شرکت کنند؛ شایسته سالاری فقط برای دولت نیست، بلکه برای اشتغال در شرکت‌ها نیز مدنظر است.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 24 September 2023

به گزارش تابناک تبریز، حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در آخرین روز از هفتمین همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تبریز، با بیان اینکه این همایش و گردهمایی مدیران میانی، فرصت خوبی برای هم اندیشی طرح‌های جدید است، اظهار کرد: طی بازدیدهایی که امروز از مراکز آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای در تبریز داشتیم، مسائلی در این راستا مطرح شد.

وی با بیان اینکه ما چند مشکل مبنایی داریم که شاید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بتواند برای حل آن کمک کند، گفت: متولی سرمایه انسانی در کشور وجود ندارد که این موضوع یک اشکال فنی است و باید برای آن فکری کرد که به نظر می‌رسد، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک کند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: در چرخه آموزشی کشور، وقتی یک دانش آموز تربیت می‌شود، نمی‌دانیم نهایت به کجا می‌رسد؛ وقتی این نوجوان، دانشجو می‌شود نیز نمی‌دانیم که نتیجه آن چه خواهد شد؛ همچنین تعدادی از دانشجویان در ادامه به نظام اداری، وارد می‌شوند که از پس آن نیز اطلاع دقیقی نداریم و حتی اکنون نمی‌دانیم که چند شرکت دولتی تابعه، وابسته و تحت مدیریت وجود دارد.

عرب اسدی تاکید کرد: پاسخ به این سوال که سرمایه انسانی کشور کجاست، یک پروژه‌ بسیار مهمی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند وارد این موضوع شده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز پیشران آن شود.

وی بر لزوم تهیه بانک اطلاعات سرمایه انسانی کشور تاکید کرد و گفت: اکنون مجلس شورای اسلامی برای کارکنان شرکتی، طرحی دارد که البته دارای موانع بسیاری است، این نیروهای انسانی باید ساماندهی شوند و البته نگاه استخدام دولتی در این خصوص را قبول نداریم و باید تصمیم اساسی برای آن گرفته شود، حتی تعداد نیروهای شرکتی نیز در کشور مشخص نیست و ارقام گفته شده، تفاوت بسیاری با هم دارند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نحوه به‌کارگیری و جذب نیروهای شرکتی مشخص نیست، افزود: می‌توان برای ورود به بدنه شرکت‌های غیردولتی نیز آزمون گرفته شود و نبایستی افراد فقط برای ورود به بدنه دولت در آزمون‌های ورودی شرکت کنند؛ شایسته سالاری فقط برای دولت نیست، بلکه برای اشتغال در شرکت‌ها نیز مدنظر است.

عرب اسدی با بیان این‌که شرایط مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید مطابق با معلمان باشد، ادامه داد: نباید بین مربی و معلم تفاوتی وجود داشته باشد و بایستی کارها بر اساس قاعده انجام گیرد.

وی بر لزوم تولید الگوی اشتغال کامل و بررسی استان‌ها از لحاظ ارائه آموزش مهارتی به جویندگان کار نیز تاکید کرد.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :