رئیس جهاد کشاورزی فومن:
در سال زراعی ٩4-٩٣ میزان 5 هزار و 850 تن انواع کود شیمیایی در فومن توزیع می‌شود. ابراهیم‌زاده با بیان اینکه مقدار کود مذکور نسبت به فصل زراعی گذشته 40 درصد افزایش دارد، یادآور شد: قیمت کود نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴ 07 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، محمدرضا ابراهیم‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست جهاد کشاورزی فومن با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پرورش قارچ خوراکی اظهار کرد: در این دوره چهار روزه تعداد 20 نفر بهره‌مند شده‌اند.

وی برگزاری دوره آموزشی مذکور را در زمینه زنبور عسل، پرورش گوساله و زراعت برنج نیز در دهستان آلیان و شهر ماکلوان عنوان کرد. رئیس جهاد کشاورزی فومن برگزاری کلاس‌های آموزشی دام و طیور، زراعت برنج، کشت دوم، آفات زراعی و باغی، مبارزه بیولوژیک، ورمی کمپوست و پرورش قارچ خوراکی را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: یک‌هزار و 200 نفر از این کلاس‌ها بهره‌مند و برای 340 نفر گواهینامه مهارتی صادر شده است.

وی با اشاره به فصل زراعی جدید، اظهار کرد: در سال زراعی ٩4-٩٣ میزان 5 هزار و 850 تن انواع کود شیمیایی در فومن توزیع می‌شود. ابراهیم‌زاده با بیان اینکه مقدار کود مذکور نسبت به فصل زراعی گذشته 40 درصد افزایش دارد، یادآور شد: قیمت کود نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به اهداف ترویج جهاد کشاورزی نوین و پربازده گفت: دوره‌های آموزشی در بخش‌های کشت دوم، ورمی کمپوست، زراعت برنج، دام و طیور، آفات زراعی و باغی، مبارزه بیولوژیک و پرورش قارچ بوده است. ابراهیم‌زاده با بیان اینکه یک‌هزار و 250 نفر از این دوره بهره‌مند شدند، یادآور شد: برای 340 نفر گواهینامه مهارتی صادر شده است.

وی جهاد کشاورزی را پیشرو در بارور شدن کشاورزی مناسب با علم، اقتصاد و فنون روز دانست و خاطرنشان کرد: متقاضیان دوره‌های آموزشی کشاورزی می‌توانند به مرکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مراجعه کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار