مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: ۱۴۵ کالا و مصالح ساختمانی موردمصرف در ساخت و ساز مشمول استاندارد اجباری هستند و تولیدکنندگان این کالاها باید استاندارد لازم را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 20 September 2023

علی داودی اظهار کرد: اداره کل استاندارد بر تولید، توزیع، تمرکز و فروش کالاها و مصالح ساختمانی نظارت دارد اما سازمان ملی استاندارد به عنوان دستگاه متولی ناظر بر ساخت و ساز نبوده و وظیفه نظارت بر استفاده از کالاها و مصالح ساختمانی استاندارد در ساختمان سازی و ساخت و سازها بر عهده کلیه عوامل دخیل در ساخت و ساز، مجریان، پیمانکاران، مشاوران، مهندسین ناظر، سازمان نظام مهندسی ساختمان و نظام فنی اجرائی استان و ... است.

مدیر کل استاندارد خوزستان افزود: فهرست کالاها، مواد و مصالح مورد مصرف در ساخت و ساز مشمول مقررات استاندارد اجباری و واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در حوزه کالاها و مصالح ساختمانی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان استاندارد، قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: سازندگان، پیمانکاران، مهندسین ناظر و مشاوران و نیز دستگاه‌های ناظر بر ساختمان‌سازی و پروژه‌های ساخت و ساز برای خرید مصالح استاندارد و با کیفیت لازم می‌توانند از این اطلاعات که به صورت مستمر بروزرسانی می‌شوند بهره‌برداری و استفاده کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار