کد خبر: ۱۱۲۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳ 20 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امیر حسین زارع قهرمان مازندرانی کشتی گیر پرقدرت کشورمان با کسب قهرمانی جهان به یک رکورد قابل توجه رسید.

بر اساس این گزارش ، پیش از این یک طلا و یک برنز جهانی و یک مدال برنز المپیک در کارنامه خود داشت با پیروزی مقتدرانه ۱۱ بر صفر مقابل گنو پتریاشویلی گرجستانی (دارنده ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز جهانی و یک نقره و یک برنز المپیک) تنها سنگین وزن تاریخ کشتی ایران شد که ۲ طلای جهانی کسب کرده است.

رکورد بی نظیر امیرحسین زارع در کشتی ایران

زارع که در سال ۲۰۲۱ در اسلو موفق شد پس از ۳۲ سال طلای مرحوم علیرضا سلیمانی (۱۹۸۹ سوئیس) را تکرار کند، سال گذشته در یک غافلگیری به آکگل قهرمان سرشناس ترکیه باخت و به مدال برنز رسید. اما زارع در بلگراد و در ۲۲ سالگی ضمن انتقام از طاها اکگل در نیمه نهایی و شکست قهرمان نامدار گرجستانی در فینال سومین مدال جهانی خود را باز هم به رنگ طلا در آورد.

سنگین وزن های ایران در طول تاریخ مسابقات جهانی موفق به کسب ۱۳ مدال رنگارنگ شده اند؛ ۳ طلا، ۵ نقره و ۵ برنز. در این بین امیرحسین زارع با کسب ۳ مدال تقریبا یک چهارم مدال ها را به نام خود ضرب کرده است.

تا پیش از مسابقات جهانی ۲۰۲۳، زارع در کنار رضا سوخته سرایی و فردین معصومی دو مدال کسب کرده بود و با کسب طلای دوم خود در مسابقات جهانی تعداد مدال هایش را به ۳ رساند.

در جمع مدال آوران المپیکی در دسته سنگین وزن هم زارع با یک مدال برنز پس از کمیل قاسمی با یک طلا و یک نقره، علیرضا رضایی با یک نقره، سومین قهرمان پرافتخار این وزن به شمار می رود.

با توجه به اینکه زارع با سن کمی که دارد و اکثر رقبای قدرتمند وی در شرف بازنشستگی هستند، در صورت حفظ آمادگی و ادامه روند پرافتخار خود می تواند سال های سال در این وزن مدال بگیرد و به یکی از پرافتخارترین کشتی گیران ایران تبدیل شود.

مدال آوران ایران در سنگین وزن:

مدال طلا: علیرضا سلیمانی (۱۹۸۹) – امیرحسین زارع (۲۰۲۱ و ۲۰۲۳)

مدال نقره: رضا سوخته سرایی (۱۹۷۸ و ۱۹۸۱) – رسول خادم (۱۹۹۸) – فردین معصومی (۲۰۰۹) – کمیل قاسمی (۲۰۱۴)

مدال برنز: ابوالفضل انوری (۱۹۶۹) – عباس جدیدی (۱۹۹۹) – علیرضا رضایی (۲۰۰۳) – فردین معصومی (۲۰۰۶) – پرویز هادی (۲۰۱۸) – امیرحسین زارع (۲۰۲۲) 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار