مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آتش‌سوزی یک هکتار از جنگل‌های منطقه بازفت در روز گذشته و شناسایی۴ درخت آسیب‌ دیده تا کنون، گفت: علت این حادثه مشخص نبوده و در دست پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 14 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، اصغر احمدی با اشاره به آتش‌سوزی بخشی از جنگل‌های زاگرس در منطقه بازفت، گفت: روز گذشته حوالی ساعت ۹ صبح گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی بخشی از جنگل‌های منطقه بازفت به منابع طبیعی و آبخیزداری داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، افزود: بعد از اعلام گزارش با همکاری نیرو‌های مردمی، همیاران طبیعت و نیرو‌های منابع طبیعی توانستیم حریق را کنترل و آن را مهار کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه طی این آتش‌سوزی یک هکتار از سطح زیر آشکوب جنگل‌های منطقه دچار حریق شده و چهار درخت آسیب‌دیده تا کنون شناسایی شده‌اند، بیان کرد: علت آتش‌سوزی مشخص نشده و در دست پیگیری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم و همیاران طبیعت درخواست می‌کنیم در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی با شماره تماس‌های ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ جهت گزارش تماس بگیرند.

گفتن است؛ منطقه جنگلی بازفت با ۵۳ هزار هکتار وسعت، از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است.

ذخیره‌گاه جنگلی پهنوس با وسعت ۴۰۰ هکتار ازجمله جنگل‌ها با گونه درختان نارون و بلوط ایرانی می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار