در یکسال گذشته بیش از ۲۴ هزار ۸۰۰ مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در استان اصفهان صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 13 September 2023

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال گذشته تا ۲۰ شهریور امسال، ۶۳ هزار و ۱۴۷ مجوز الکترونیکی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها درخواست شده، که از این تعداد ۲۴ هزار و ۸۹۰ مجوز صادر و ۲۲ هزار و ۹۴۸ مورد نیز رد درخواست شده است.
علیرضا عرب‌ها افزود: در این مدت همچنین ۳۳ مورد ابطال مجوز‌ها، ۶ هزار و ۳۹۷ مورد در انتظار تکمیل مدارک از متقاضی، ۲ هزار و ۴۴۲ در انتظار تکمیل مدارک از دستگاه، هزار و ۳۸۹ در انتظار پاسخ استعلام از سوی دستگاه استعلام دهنده، ۴ هزار و ۸۵۶ مورد انصراف قبل از صدور و ۱۹۲ مورد نیز انصراف بعد از صدور ثبت شده است.
وی گفت:بیشترین درخواست‌های مجوز‌های کسب و کار در استان اصفهان به ترتیب از اداره‌ها و دستگاه‌های استانی اصناف، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و گردشگری و صنایع دستی بوده است.
علیرضا عرب‌ها ادامه داد: شفاف سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب وکارها، معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز، سهل کردن شرایط، مدارک و زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز و پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز موردنظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه از مزایای اجرای این طرح است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به آدرس mojavez.ir، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب وکار» وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
عرب‌ها افزود: این درگاه بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۴۰۱ طراحی و راه اندازی شد و مرجع رسمی مجوز‌های کسب و کار کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار