کد خبر: ۱۱۲۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 13 September 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 22/06/1402 تقدیم حضور می گردد.
---------------------------------
توقیف بنز سي300 قاچاق100 میلیاردی در رامسر
سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف خودروی بنز سي300 قاچاق به ارزش 100 میلیارد ریال در شهرستان رامسر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان رامسر همگام با کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه خودرو بنز سي 300 را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.
وي افزود: در بررسی مدارک راننده و استعلام های به عمل آمده مشخص شد، این خودرو فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکي بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شد که با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی، خودرو مورد نظر توقیف و به مقر انتظامی منتقل شد.
سردار مفخمی با بیان این که کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه را بالغ بر100 ميليارد ريال برآورد کردند، اظهار داشت: یک متهم در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به این که سامانه مرکز فوریت های پلیسی110به صورت شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و پیام های مردمی است، از شهروندان خواست؛ هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق را از طريق شماره تلفن110 به پليس اعلام تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.
---------------------------------
پیام تسلیت سردار مفخمی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع(
فرمانده انتظامی استان مازندران با صدور پیامی فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) را تسلیت گفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  در متن پیام تسلیت سردار " حسن مفخمی شهرستانی" آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
روزهای پایانی ماه صفر و فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و فرزند گرانقدرش امام رضا (ع)، زمین و زمان داغدار و سیاه پوش است.
تکامل، سعادت و رستگاری بشر امروزی که از نابسامانی‌ها و مشکلات عدیده رنج می‌برد جز آشنایی با پیام وحی و دوستی با اهل بیت علیهم السلام، یعنی قرآن و عترت که بشارت‌دهنده کلام حق بوده‌اند، تحقق پیدا نمی‌کند.
خداي كريم در قرآن مجيد علاوه بر بيان اوصاف پيامبر صلي الله عليه و آله ، احترام به آن حضرت را يكي از واجبات مسلمانان بر شمرده و در آياتي چند، همگان را به اين وظيفة شرعي فرا خوانده است.
رسول گرامی و اهل بيت وی، مظهر تامّ اسمای الهی و آيينه تمام نمای صفات جمال و جلال حقّ اند. آنان، پيشوايان بشر به سوی فضايل و ارزش های متعالی انسانی و الهی اند و آشنايی با ابعاد گوناگون شخصيت و زندگی اين رهبران الهی، بهترين توشه سالکان راه حقيقت و پاکبازان طريق سعادت و کمال است.
اینجانب فرا رسیدن آخرین روزهای ماه صفر، یادمان رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت ختمی مرتبت، سید المرسلین محمد مصطفی (ص) آغاز مظلومیت اهل بیت علیهم السلام و شهادت سبط نبی اکرم سردار بی یار و غریب مدینه حضرت امام حسن مجتبی(ع) و عالم آل محمد سلطان علی ابن موسی الرضا (ع) افتخار ایرانیان و حج الفقرا را به محضر مقدس امام زمان(عج) ، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همه شیعیان و دوستداران آن حضرت تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که مورد لطف آن بزرگواران در این دنیا و مورد شفاعت آنها در روز قیامت قرار گیریم.
فرمانده انتظامي استان مازندران
سردار حسن مفخمی شهرستانی
---------------------------------
توقیف کامیون حامل 17 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن
سردار حسینی، جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف خودروی کامیون حامل 17 تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان تنکابن خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "سید موسی حسینی" در تشریح اين خبر، اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری نشتا در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های شهرستان تنکابن، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی کامیون حامل چوب جنگلی را در یکی از محورهای روستایی این شهرستان شناسایی کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد: ماموران در بازدید از کامیون توقیفی  17 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.
سردار حسینی، ارزش چوب های مکشوفه را براساس نظر کارشناسان 600 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
---------------------------------
کشف 20 میلیاردی مواد غذایی احتکاری در ساری
سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف انبار مواد غذایی احتکاری به ارزش 20 میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با عنایت به تدابیر سلسله مراتب فرماندهی مبنی بر مبارزه با احتکار اقلام و کالاهای اساسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مازندران از وجود یک انبار احتکار کالای مواد غذایی طی اقدامات اطلاعاتی با خبر و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: کارآگاهان اداره اطلاعات عملیات این پلیس با هماهنگی قضایی و حضور کارشناسان اداره صمت شهرستان ساری از انبار موصوف بازدید که پس از صحت موضوع مبنی بر احتکار، مقادیر بسیار زیادی از انواع مواد غذایی و کالاهای اساسی شامل، روغن، رب گوجه فرنگی، سس مایونز، انواع پوشاک بچه، انواع نوشیدنی(آب میوه) و ... را کشف کردند.
سرهنگ محمدپور با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش کالاهای مکشوفه20 میلیارد ریال برآورد شد، تصریح کرد: انبار موصوف با هماهنگی قضایی به اداره صمت تحویل و متهم به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با تقدیر از همكاري آگاهانه شهروندان با پليس، يادآور شد: از شهروندان مي خواهيم چنانچه اطلاعي از نگهداری کالاهای قاچاق و یا اساسی توسط افراد دارند موضوع را از طريق شماره تلفن 110 اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پيگيري و برخورد قانوني با متخلفان اقدام شود.
---------------------------------
کشف 26 فقره تلفن همراه سرقتی از 5 سارق در بابلسر
سرهنگ افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری 5 سارق موبایل با کشف 26 فقره گوشی تلفن همراه سرقتی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان در معابر و همچنین از مسافران مستقر در پارک ها و اماکن تفریحی در شهر بابلسر، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران تجسس کلانتری 12 با انجام تحقیقات پلیسی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک طرح ضربتی با عملیاتی غافلگیرانه و آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به سرقت های متعدد گوشی تلفن همراه از چادرهای مسافرتی مستقر در سطح شهر و همچنین سرقت معابر از شهروندان بابلسری اعتراف و 26 دستگاه گوشی تلفن همراه از آنها نیز در مخفیگاهشان کشف شد.
سرهنگ افضلی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از مسافران خواست: از رها کردن چادرهایشان در پارک ها و اماکن تفریحی خودداری و با عمل به توصیه های پلیس فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند.
---------------------------------
دستگیری 3 نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در ساری
سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری 3 نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" اظهار داشت: در پي دریافت گزارش های مردمی مبني بر قدرت نمایی و حمل سلاح سرد، نزاع و درگيري و ‏ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان توسط 3 نفر از اراذل و اوباش ، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار مامورین یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان پس از هماهنگي قضائي با انجام تحقیقات میدانی متهمان را شناسايي و آنها را در عملیاتی مقتدرانه دستگیر کردند.
وی بیان داشت: از نامبردگان توقیف یک دستگاه موتور سیکلت ،یک دستگاه خودروسواری آریزو ، تعداد 1 عدد قمه ، 1 عدد افشانه فلفل ،مقادیری اعم ازموادمخدر و مشروبات الکی ضبط گردید.
سرهنگ حسن زاده با بیان این که متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند،خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد آن را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار