حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری:
استاد حوزه علمیه گفت: گوینده لبیک یا حسین باید عفیف و با حجاب باشد و نماز اول وقتش ترک نشود؛ مبادا عزاداری سبب تاخیر در اقامه نماز شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 16 October 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین صالحی خوانساری در تجمع عزادارن حسینی با عنوان «لبیک یا حسین» که در آستان امامزاده ابراهیم برگزار شد، عنوان برنامه را بهترین عنوان دانست و اظهار کرد: لبیک یا حسین به عنوان ادعایی بزرگ شرایطی دارد.

وی در ادامه به بیان معنی و فلسفه این شعار پرداخت و تصریح کرد: لبیک یا حسین یعنی ای حسین همان گونه که تو خانواده و خون خود و تمام هستی و لذائذ عمرت را برای دین خدا فدا کردی، من هم تمام هستی و خون خود را در راه خدا و برای تو فدا می‌کنم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه گوینده این شعار باید همواره خدا را در نظر داشته باشد اضافه کرد: لبیک یا حسین، لبیک یا زینب است و مردان و زنان باید از این خاندان درس بگیرند.

صالحی‌خوانساری ادامه داد: زنان شعار لبیک یا حسین و یا زینب را بگویند و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند همان بانویی که در طی چند روز چندین داغ بزرگ را دید. به اسارت رفت، سیلی خورد و ایشان را به مجلس نامحرمان بردند اما یک نفر نه صورت حضرت و نه یک تار موی ایشان را ندید.

وی با بیان اینکه لبیک یا حسین فقط فریاد برآوردن آن نیست، عنوان کرد: این شعار یعنی اینکه ای حسین می‌خواهیم مانند تو و خانواده تو باشیم همان گونه که در ظهر عاشورا در جبهه جنگ نماز ظهر را اقامه کردی و نماز عصر را در گودی قتلگاه خواندی.

استاد حوزه علمیه شناخت زبانی امام حسین(ع) را کافی ندانست و اضافه کرد: لبیک یا حسین یعنی نماز اول وقت، یعنی حجاب، یعنی همواره خدا را در نظر گرفتن و اگر این شعار را با این معانی بفهمیم و فریاد بزنیم گناهانمان بخشیده می‌شود.

وی در ادامه در تشریح عبارت«ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه» از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: انسان‌ها در تاریکی شب نمی‌توانند مسیری را طی کنند و به یک روشنایی نیاز دارند؛ دنیا مکانی ظلمانی و سیاه است و در این دنیا آنکه می‌تواند چراغ راه دین و دنیا و برزخ و قیامت برای ما باشد حسین است.

صالحی خوانساری با تاکید بر این مطلب که دنیا اقیانوس است و خیلی از انسان‌ها در این اقیانوس غرق شدند خاطرنشان کرد: شیعه هم در خطر غرق شدن می‌تواند باشد اما خداوند غریق نجاتی به نام حسین(ع) برای ما قرار داده است تا دست به دامان او شویم و از غرق شدن نجات پیدا کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: گوینده لبیک یا حسین(ع) باید عفیف و با حجاب باشد و نماز اول وقتش ترک نشود.

وی ضمن بیان تذکری خطاب به عزاداران عنوان کرد: مبادا عزاداری سبب تاخیر در اقامه نماز شود.

صالحی خوانساری با بیان اینکه همه هستی و زندگی ما باید برای خدا باشد اظهار کرد: همواره خدا را در نظر بگیرید و به عنوان شیعه حسین(ع) باید از مکتب و کلاس کربلا درس خداجویی، حجاب و عفاف و درس نماز اول وقت بگیرید.

در ادامه این تجمع عزاداری که از سری ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی بوده و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، حاج اصغر زنجانی از مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار