سرپرست اداره شیلات تنگستان از ذخیره‌سازی ۳ میلیون قطعه بچه ماهی در قفس‌های پرورشی سواحل تنگستان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در این عرصه روند افزایشی یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 10 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، ابوذر حبیبی یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان را پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو دانست و اظهار داشت: توسعه اقتصاد دریامحور یکی از اولویت‌های برنامه هفتم توسعه و دولت سیزدهم است که شهرستان تنگستان در این عرصه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت چرخه آبزی‌پروری در شهرستان تنگستان گفت: این شهرستان در تکثیر و پرورش میگو و ماهی، جلبک و صدف دریایی از نقاط مهم استان بوشهر است.

سرپرست اداره شیلات تنگستان با بیان اینکه شهرستان تنگستان قطب تکثیر میگو در استان بوشهر است افزود: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌های مهم در حوزه پرورش آبزیان علاوه بر اینکه قطب تولید ماهی و میگو پرورشی به شمار می‌رود با تولید بچه میگو به عنوان قطب تکثیر این آبزی نیز شناخته می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه از ۱۷ سالن تکثیر میگو شهرستان تنگستان در سال جاری بیش از ۲ میلیارد و ۲۶ میلیون قطعه لارو میگو تولید شد گفت: در مجموع از سایت‌های پرورشی در سواحل دلوار ۱ و ۲ با مجموع مساحت ۵۴۶ هکتار تاکنون ۴۰۴ تن میگو برداشت شده است.

وی با بیان اینکه شیلات نقش به‌سزایی در توسعه اشتغال در بخش ساحلی شهرستان دارد افزود: شهرستان تنگستان از ظرفیت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و صید و صیادی برخوردار است.

سرپرست اداره شیلات تنگستان با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه تولید لارو و نرسری ماهیان دریایی در بخش ساحلی کلید خورده است عنوان کرد: اداره کل شیلات استان بوشهر در نظر دارد با حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش مشکل تامین بچه ماهی پرورشی را رفع کند.

حبیبی اضافه کرد در هفته دولت سال جاری آغاز عملیات اجرایی تولید ۲۰۰۰ قطعه مولد میگو عاری از بیماری خاص (SPF) آغاز شد که گام مهمی در راستای تقویت تولید و افزایش ظرفیت تولید میگو در استان بوشهر محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ مجموعه پرورش ماهی در قفس در شهرستان تنگستان فعال است خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون نزدیک به سه میلیون قطعه بچه ماهی سی باس در ۲۲ قفس در دریا ذخیره‌سازی شده است و پیش‌بینی می‌شود به ازای هر ۱۶ تن یک نفر اشتغال مستقیم در این صنعت ایجاد شود.

سرپرست اداره شیلات تنگستان ادامه داد: سرمایه‌گذاران استقبال خوبی از پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در شهرستان تنگستان دارند، تاکنون تقریباً ۴۰ متقاضی برای سرمایه‌گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس در شهرستان تنگستان تشکیل پرونده داده‌اند.

حبیبی اضافه کرد: امید می‌رود با پیگیری انجام شده روند پرداخت تسهیلات متقاضیان بهبود یابد و شاهد افزایش تولید در بخش آبزی پروری شهرستان تنگستان در راستای تحقق شعار سال باشیم.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار