رئیس جامعه المصطفی:
رئیس جامعه المصطفی نگاه مدیریتی به حماسه عاشورا را مورد توجه قرار داد و گفت: عاشورا مدیریت بحران را که امروز به یک علم و دانش تبدیل شده، به خوبی به نمایش می‌گذارد واین حماسه گنجینه‌ای غنی از تئوری‌های متعدد مدیریت در بحران است.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 15 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در نشست اخلاقی با موضوع «فلسفه اخلاقی تربیتی قیام امام حسین(ع)» که در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: همواره باید مراتب ارادت و سلام خود را خدمت امام شهیدان و اصحاب و یاران بزرگوارشان تقدیم کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قصه عاشورا را با عینک‌ها و دیدگاه‌های گوناگونی می‌توان تفسیر و تأویل کرد ابراز کرد: با نگاه و عینک سیاسی، اخلاقی و فرهنگی می‌توان این حادثه را تفسیر کرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه عاشورا را می‌توان از منظر فقهی و دید فقهی مذاهب گوناگون نیز تحلیل کرد یادآور شد: عاشورا منظومه اخلاقی بسیار غنی و جذابی است و از منظر اجتماعی، جامعه شناختی و روانشناسی تفسیر و تحلیل می‌شود.

اعرافی نگاه مدیریتی به حماسه عاشورا را مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: عاشورا مدیریت بحران را که امروز به یک علم و دانش تبدیل شده، به خوبی به نمایش می‌گذارد واین حماسه گنجینه‌ای غنی از تئوری‌های متعدد مدیریت در بحران است.

وی افزود: اگر بخواهیم با ادبیات امروزی سخن بگوییم مباحث و تحلیل‌های بی‌شماری را می‌توان در حوزه‌های روانشناختی، مدیریت، جامعه شناختی، فرهنگی، اخلاقی، عرفانی، کلامی و اعتقادی و نیز فقهی و حکمی استخراج کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در طول تاریخ تحلیل‌های متعددی در ارتباط با عاشورا صورت گرفته است، اظهار کرد: تنوع تحلیل درباره عاشورا، نشان دهنده گنج بسیار غنی و تابلویی بسیار زیبا و خیره کننده است که عاشورا از خود به نمایش می‌گذارد؛ انصافاً اگر کسی وارد اعماق این حماسه الهی شود مبهوت و شگفت زده می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: آن‌قدر تابلوی حماسه عظیم عاشورا رنگارنگ و دلرباست که هر انسان منصفی را در خود جذب و غرق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قطعه قطعه عاشورا با دل، عقل و جان ما سخن می‌گوید بیان کرد: عاشورا از شگفت انگیزترین حوادث تاریخ بوده و منظومه و کهکشانی است که گویا همه اسلام در این تابلو تجسم یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار