رئیس اداره منابع طبیعی میامی از قطع ۱۷ درخت ارس و بلوط جنگل نام نیک بخش کالپوش خبر داد و گفت: با فرد متخلف برخورد قانونی صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 03 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، ابراهیم صادقی صبح یکشنبه در بازدید از مناطق تحت حفاظت منابع طبیعی بخش کالپوش بابیان اینکه در پی گزارش‌های محلی مبنی بر وجود درختان قطع شده جنگلی در روستای نام نیک بلافاصله موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: با همکاری دادستان و مجوز‌های قضائی از محل مورد نظر بازدید و تعداد ۱۷ اصله درخت از انباری واقع در روستای حسین آباد کالپوش کشف شد.

وی بابیان اینکه درختان قطع شده از نوع شش گونه ارس و ۱۱ اصله بلوط بودند، افزود: قطر متوسط درختان ۱۵ سانتی متر و طول آن‌ها سه متر اندازه‌گیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی ضمن بیان اینکه خسارات وارده به منابع طبیعی اگرچه قابل جبران نیستند، اما به لحاظ مبلغ ۳۵ میلیون تومان برآورد شده است، ابراز داشت: در این راستا فرد متخلف بازداشت و پرونده قضائی برای او تشکیل شد.

صادقی بابیان اینکه در مهمترین اتفاقات منابع طبیعی یک فقره دپوی درختچه تاغ نیز در منطقه جهان آباد این شهرستان کشف شد، تصریح کرد: این دپو دو هزار کیلوگرم به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه متخلفان قصد در زمان مناسب چوب‌ها را بارگیری و انتقال دهند، افزود: اکیپ منابع طبیعی به مدت ۴۸ ساعت در محل برای شناسایی متخلفان کمین زدند که تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار