دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت: آمار زائرین اربعین این استان از مرز ۲۳۰ هزار نفر گذشت و زائران زمان سفر خود را کوتاه و مدیریت کنند.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 02 September 2023

تابناک فارس به نقل از شیرازه: سید مجتبی علوی اردکانی دبیر ستاد اربعین استان فارس اعلام کرد تا روز پنجشنبه نهم شهریور ۱۴۰۲ تعداد حدود ۲۳۵ هزار نفر زائر و متقاضی پیاده‌روی اربعین از استان فارس در سامانه سماح ستاد اربعین ثبت‌نام نموده‌اند.

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد باتوجه‌به افزایش حدود ۲۰ درصدی متقاضیان نسبت به سال قبل از همه زائران خواهشمندیم که جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت و افزایش خدمات‌رسانی مطلوب، مدت‌زمان سفر خود را مدیریت نموده و پس از انجام پیاده‌روی اربعین و زیارت به کشور بازگردند.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اقدام خوب پویش نذر سفر و نذر میهمان اربعین، از زائرانی که امکان سفر با وسیله شخصی خود به مرز را دارند درخواست کرد باتوجه‌به فراهم بودن پارکینگ‌های کافی در مرزهای شلمچه و چذابه با اتومبیل شخصی خود به مرزها سفر نمایند و در صورت داشتن جای خالی در پویش نذر سفر اربعین نیز شرکت نموده و سایر زائران را هم به همراه خود ببرند و در ثواب این اقدام ارزشمند شریک شوند.

وی افزود اقدام فرهنگی بسیار خوب و ارزشمندی که توسط تعدادی از اهالی میهمان‌نواز و بافرهنگ شیراز و استان فارس راه‌اندازی شده است پویش نذر میهمان سفر اربعین است که در این پویش تعدادی از همشهریان ما به مواکب مراجعه نموده و منزل خود را جهت استراحت و اقامت شبانه در اختیار زائران اربعین و میهمانانی که از شهر شیراز و استان فارس به‌قصد مراسم اربعین عبور می‌نمایند قرار می‌دهند.

علوی از همشهریان میهمان‌نواز عزیزی که قصد شرکت در این پویش را دارند درخواست نمود با مراجعه به موکب‌های مستقر در ورودی شیراز از پل فسا و خروجی شیراز از بلوار امیرکبیر و جاده بوشهر در این امر خیر و ثواب آن سهیم شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار