مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۱۶ هزار زائر اربعین با ورود به استان نرم افزار ایلام بلد را نصب کرده اند.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 30 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی اظهار کرد: با همکاری شرکت مخابرات استان تمامی زائران و مسافرانی که وارد استان ایلام می شوند پیامکی را مبنی بر نصب نرم افزار ایلام بلد بر روی گوشی همراه دریافت می کنند.

وی افزود: در قالب این نرم افزار تمامی اطلاعات کاربردی برای مسافران و زائران قابل دریافت است و زائران و علاقمندان با نصب این راهنما به اطلاعاتی چون ظرفیت ها و فرصت های گردشگری، اقامتگاه ها و خانه های بوم گردی، هتل ها، جایگاه سوخت، راه های مواصلاتی، رادیو اربعین، تلفن های ضروری، زیارت مجازی عتبات عالیات، راهیان نور، معرفی شهدای شاخص و آداب اربعین دسترسی پیدا می کنند.

شریفی یادآور شد: این نرم افزار از ایام اربعین امسال طراحی شده و به صورت دائمی و با هدف حذف کتابچه های کاغذی و بروشور در فروشگاه های مجازی عرضه نرم افزار چون مایکت، سیب و QR برای تمام عموم مردم قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: برپایی ۱۵۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی برای اربعین امسال در مسیر تردد زائران در برگشت از عتبات عالیات در شهرستان های ایلام، دهلران، چرداول، سه راهی کارزان از توابع سیروان، پایانه مرزی برکت و هلیلان در دستور کار است و نمایشگاه ها در شهرستان های مختلف از امروز و نمایشگاه ایلام از فردا شروع به کار می کند.

وی از اجرای پویش هر خانه یک موکب خبر داد و اضافه کرد: در موج برگشت زائران افرادی که تمایل به اسکان و پذیرایی زائران در خانه های خود دارند برای شرکت در این پویش که اطلاعات جامع آن در فضای مجازی و نصب بنر در معابر عمومی منتشر شده است، ثبت نام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اضافه کرد: همچنین به برخی از زائران عازم عتبات عالیات سوغات های صنایع دستی و سوغات محلی استان ایلام جهت اهدا به موکب داران عراقی با هدف معرفی فرصت ها و جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات محلی به گردشگران عراقی داده می شود.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار