در راستای همکاری‌های مشترک پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، برگزار شد:
کد خبر: ۱۱۲۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ 30 August 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگا، نشست رییس دانشگاه مازندران و رییس جهاد دانشگاهی استان مازندران، در راستای همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، ششم شهریور در دفتر ریاست دانشگاه مازندران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد، رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی از اصیل‌ترین نهادهای انقلابی است که با گذشت چند دهه از انقلاب، هنوز به عنوان نهاد باقی مانده است و می‌تواند دست‌آوردهای بزرگی را در استان داشته باشد.

دکتر علی‌نژاد افزود: دانشگاه مازندران آمادگی دارد تا از همه ظرفیت‌های جهاد ‌دانشگاهی در راستای مأموریت‌های سازمانی خود برای توسعه استان بهره‌مند شود.

دکتر جمال قاسمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران نیز با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی یک ظرفیت بسیار بزرگی است، گفت: دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه جامع، مادر و معین استان، آمادگی بهره‌مندی از ظرفیت جهاد دانشگاهی را دارد.

وی افزود: ما آمادگی داریم با راهکارهای جدیدی که از سوی جهاد دانشگاهی ارایه می‌شود، همکاری لازم را داشته باشیم و بتوانیم قطار آموزش عالی را چند گام به جلوتر هدایت کنیم.

مهندس محمدرضا یوسفی‌مهر رییس جهاد دانشگاهی واحد مازندران نیز به ارایه مطالبی درباره همکاری مشترک جهاد دانشگاهی با دانشگاه مازندران پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی یک زمانی به الگوهای جدید ورود پیدا کرد که یکی از این فناوری‌ها در جهاد دانشگاهی مازندران تحقق پیدا کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی مازندران در بخش پژوهشی با توجه به الگوی ارایه شده از سوی جهاد دانشگاهی مرکز به تولید جلبک اسپیرولینا ورود پیدا کرد و از اساتید مطرحی که صاحب ایده بودند، بهره‌مند شد و تاکنون به موفقیت‌های بسیار خوبی در فراوری جلبک و تولید مکمل دست پیدا کرده است.

یوسفی‌مهر تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به‌خاطر ظرفیت‌هایی که داشته است و دارد، می‌تواند کمک شایانی در امر توسعه استان در بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی باشد.

دکتر سیده زینب تقوی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران، نیز به ارایه مطالبی درباره فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های مازندران پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی مازندران از ظرفیت‌های بالای فرهنگی در زمینه انتشارات، افکارسنجی، سازمان دانشجویان و دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در سطح استان و دانشگاه‌های استان بهره‌مند است.

وی افزود: برنامه داریم یکی از مزیت‌های نسبی استان که گردشگری است را در نظر بگیریم و در این راستا فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی‌گزین و هدفمند در قالب رویدادهای ملی با کمک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان انجام دهیم.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد تا اقدامات لازم در راستای همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه مازندران و جهاد دانشگاهی، انجام شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار