مدیر امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: صادرات بخش تعاون استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۲۴ درصد افزایش یافت و بدین سبب اصفهان در این زمینه در شمار چهار استان برتر کشور محسوب می‌شود. ‌
کد خبر: ۱۱۲۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ 26 August 2023

روح‌الامین امیری افزود :شرکت‌های تعاونی استان اصفهان سال گذشته در مجموع ۶۸ میلیون دلار صادرات مستقیم و غیر مستقیم داشتند که بیشتر آن به کشورهای عراق، امارت، افغانستان و تاجیکستان انجام شد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه این منطقه در سال ۱۴۰۱ در حوزه تعیین تکلیف تعاونی‌ها و نهضت فعال سازی واحدهای غیر فعال نیز رتبه چهارم کشور را کسب کرد، اضافه کرد: این استان از رتبه دوم کشور در حوزه تعاونی‌های توسعه و عمران برخوردار است.

امیری با اشاره به ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها در اصفهان، خاطرنشان کرد: ردیف اعتباری برای تسهیلات بانکی به تعاونی‌ها در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای در این زمینه با بانک توسعه تعاون منعقد شده و اصفهان از نظر تعداد طرح‌های تصویب شده مقام اول است.

به گفته معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان سال گذشته بیش از ۵.۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به تعاونی‌های استان اصفهان پرداخت شد.

امیری با اشاره به اینکه تعاونی‌های استان اصفهان سال گذشته در ۱۷ نمایشگاه داخلی حضور فعال داشتند، خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال ۳۳ طرح تعاونی افتتاح می‌شود.

وی افزود: برای این تعداد طرح ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و افتتاح آنها برای ۸۳۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

به گفته معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در هفته دولت ۳۴۳ واحد مسکونی که توسط تعاونی‌ها ساخته شده است در آیینی با حضور معاون وزیر کار افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار