نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: جلبک‌های سطح تالاب اگر جمع‌آوری نشود باعث خفه‌شدن تالاب می‌شود که با بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از این تالاب بنا شد دستگاه‌هایی برای جمع‌آوری جلبک‌ها به استان فرستاده شود تا تالاب و حیات وحش گیاهی و جانوری آن نجات یابد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 24 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری صبح امروز در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از تالاب چغاخور گفت: شهرستان بروجن، با دارا بودن تالاب‌های چغاخور و گندمان تالابی‌ترین شهرستان است و با ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا جزو تالاب‌های نادر در این ارتفاع است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این تالاب‌ها منبع معیشتی مردم و همچنین از جاذبه‌های گردشگری هستند باید مشکلات حفاظتی آن‌ها با ورود تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدید برطرف شود.

وی به مشکلات تالاب چغاخور اشاره کرد و بیان کرد: ورود پساب به این تالاب مشکلاتی ایجاد کرده است همچنین جلبک‌های سطح تالاب اگر جمع‌آوری نشوند باعث خفه‌شدن تالاب می‌شوند.

جعفری ادامه داد: با بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از این تالاب بنا شد دستگاه‌هایی برای جمع‌آوری جلبک‌ها از سطح تالاب چغاخور به استان فرستاده شود تا تالاب و حیات وحش گیاهی و جانوری آن نجات یابد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار