مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از رسیدگی به ۵ هزار و ۷۰ داد خواست در هیات های بدوی خبر داد و گفت: در حوزه قوانین کار، تنظیم روابط بین کارگر، کارفرما و حاکمیت، هماهنگی سه ضلع مورد توجه است و از دادخواست‌های ارایه شده درهیات‌های بدوی در سال گذشته ۹۰۶ رای به سازش ختم و ۱۱ هزار و ۷۸۴ مورد مشاوره انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 22 August 2023

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از رسیدگی به ۵ هزار و ۷۰ داد خواست در هیات بدوی خبر داد و گفت: در حوزه قوانین کار، تنظیم روابط بین کارگر، کارفرما و حاکمیت، هماهنگی سه ضلع مورد توجه است و از دادخواست‌های ارایه شده درهیات‌های بدوی در سال گذشته ۹۰۶ رای به سازش ختم و ۱۱ هزار و ۷۸۴ مورد مشاوره انجام شده است.

به گزارش تابناک همدان، یوسف شعبانی، در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون و هفته دولت، افزود: بالغ بر ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال هستند و نگاه ما به تشکل‌ها توسعه کمی و کیفی آنهاست.


وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در حوزه قانون کارنیز تصریح کرد: امسال بالغ بر ۱۰ هزار بازرسی از ۲۴ هزار و ۲۱۲ واحد مشمول قانون کار و توسط ۱۸ نفر از بازرسین انجام شده است.

شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۸۲۰ نفر در استان مقرری بیمه بیکاری بر اساس سنوات کاری دریافت می‌کنند، خاطر نشان ساخت: سیاست ما دوری از عدد و ارقام در این حوزه بوده و به دنبال کاهش دغدغه‌های اشتغال جوانان و فرزندان خانواده‌ها هستیم و نتیجه را باید در سفره های مردم ببینیم.

وی با بیان اینکه استان همدان ۱۴۲ هزار و ۲۱۷ بیمه شده اجباری دارد، اما جمعا ۲۶۲ هزار و ۶۳۵ نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۸ هزار نفر بیمه شده اولی داشتیم و یکی از شاخصه‌های اشتغال پایدار نیز بیمه اجباری است.


این مقام مسئول یادآور شد: امسال ۲۰ هزار و ۷۰۶ فرصت شغلی برای ۲۲ دستگاه اجرایی پیش‌بینی شده که معادل ۴۵ درصد فرصت شغلی محقق شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان سهم تسهیلات همدان از تبصره ۱۶ بود که در قالب تبصره جزء دو و مختص اشتغال ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد افزود: تسهیلات کشاورزی ۵۸۰ میلیارد تومان بوده که همدان در این حوزه رتبه اول کشور را کسب کرده است.

یوسف شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته سقف تسهیلات ۱۱۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته و رشد ۲۲ درصدی دارد خاطرنشان کرد: تسهیلات این بخش از سقف ۱۰۰ میلیون تومان انفرادی به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و با بیان اینکه در طول سال ۱۵۰ رویداد ورزشی برگزار می‌شود گفت: با سفر ریاست جمهوری به استان ۱۹ میلیارد تومان برای تحقق پروژه‌ها اختصاص یافت.

شعبانی در بخش دیگر سخنان خود به طرح ملی کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و گفت:طرح ملی کالا برگ الکترونیکی را در حوزه اجتماعی و فرهنگی اجرایی می‌کنیم و در این راستا دولت اقدام به افزایش یارانه دهک‌های یک تا سه کرده است که از ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ در برج سه و اخیرا به ۵۲۰ هزار تومان افزایش یافته به شرطی که خرید الکترونیک از ۲ هزار و ۸۲۸ فروشگاه در سطح استان انجام شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطر نشان ساخت: هدف این طرح کمک به تغذیه سالم و بهبود معیشت مردم بوده و ۱۱ قلم کالا در آن پیش‌بینی شده است و در استان همدان ۲۳۶ هزار و ۴۸۰ خانوار مشمول کالا برگ الکترونیک شدند.

وی یادآور شد: تاکنون استقبال ضعیف بوده، چون قشر ضعیف با نقدینگی کار می‌کنند، اما ۴۳ هزار و ۵۷۱ تراکنش در طرح موجود انجام شده که استقبال کمتر از ۵ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در ادامه به واحد‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۷۰ واحد دانش‌بنیان در سطح کشاورزی، صنعتی و خدماتی در استان فعال هستند که ۹ واحد ویژه تعاون است و حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها در دستور کار است.

شعبانی با بیان اینکه در حوزه اشتغال سند سه ساله توسعه تعریف شده است عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ شرکت کاریابی و ۱۵ مرکز مشاوره شغلی در استان فعال هستند و خدماتی ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۹ میلیون دلار برای صادرات تعاونی‌ها در استان هدف‌گذاری شده که تا آخر تیر ماه ۱۰ میلیون دلار آن انجام شده است.

شعبانی از ۱۷ تعاونی قابل افتتاح خبر داد و گفت: تعداد ۹ تعاونی تولیدی، ۶ تعاونی توزیعی و ۲ تعاونی در حوزه خدمات است و بیشترین تعداد افتتاحیه تعاونی‌ها در شهرستان ملایر با ۶ تعداد تعاونی خواهد بود.

وی افزود: در تعاونی‌های فعال استان با فرصت شغلی بیش از ۱۵ هزار نفر و با ۴ هزار و ۵۰۶ نفر عضو در بخش‌های مختلف اقتصادی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: با توجه به فرابخشی بودن حوزه تعاون، این تعاونی‌ها در سه بخش اصلی تولیدی، توزیعی و خدمات تقسیم‌بندی می‌شوند که بر‌اساس این تقسیم‌بندی تعداد تعاونی تولیدی در استان ۷۲۸ تعاونی است که ۵۷ درصد از کل تعاونی‌ها شامل می‌شود.

شعبانی یاد آور شد: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی کشور و با نگاه ویژه دولت سیزدهم به بخش تعاون، قانون سند توسعه بخش تعاون جهت اجرا به تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است.
وی در پایان، به هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان همدان اشاره کرد و گفت: طبق روال سنوات گذشته با هدف ترویج فرهنگ تعاون در روز یکشنبه ۵/۶/۱۴۰۱ در محل استانداری برگزار خواهد شد و مقدمات برگزاری این جشنواره از ابتدای سال شروع شده و کلیه تعاونی‌ها در همه گرایش تا مورخ ۳۰/۴/۱۴۰۲ فرصت داشتند تا در این رویداد ملی ثبت نام کند.

سیاست ما دوری از اعداد و ارقام است باید نتیجه را در سفره های مردم ببینیم/ قانون سند توسعه بخش تعاون جهت اجرا ابلاغ شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار