نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس، به‌دنبال تداوم عدم ترخیص بیش از ۵ هزار کامیون وارداتی در گمرک و بسته بودن ۶ماهه سامانه ثبت سفارشات از مکاتبه با رئیس‌جمهور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ 22 August 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: عبدالعلی رحیمی مظفری درباره تداوم عدم ترخیص بیش از 5 هزار کامیون وارداتی در گمرک و بسته بودن 6ماهه سامانه ثبت سفارشات، گفت: این کامیون‌ها با هدف بهبود سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور براساس بند (ب) تبصره (۳) قانون اصلاح ماده(10) قانون ساماندهی صنعت خودرو کشور، ابتدای آبان سال ۱۴۰۰ وارد گمرک شده‌ و دارای قبض انبار نیز هستند اما تاکنون ترخیص نشده‌اند.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم ترخیص سبب ضرر و زیان کامیون‌داران و سیستم حمل و نقل کشور شده است، افزود: دلیل این اتفاق مشخص نبودن متولی ثبت سفارش است، همچنین به دلیل توقف سامانه ثبت، تمدید یا ویرایش سفارش، مالکان طی 2 سال گذشته بین وزارتخانه‌های صمت و راه سرگردانند و کامیون‌ها در گمرک مانده اند.اکنون نیز به دلیل توقف بیش از 6 ماهه عملیات سیستمی ثبت سفارش، کامیون‌ها توسط گمرک اظهار اموال تملیکی شده و به مزایده رفته است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: با پیگیری‌های متعدد موفق شدیم مزایده را برای یک ماه متوقف می‌کنیم اما تا حل کامل این مشکل و ترخیص کامیون‌ها، پیگیر حق و حقوق مالکان خواهم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با معاون امور مجلس رئیس جمهور، رسیدگی به موضوع، توقف کامل مزایده، تسریع در راه‌اندازی سامانه ثبت سفارش و ابلاغ آیین‌نامه‌های مرتبط را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار