پیگیری مطالبات گندمکاران کردستانی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان بزودی به حساب کشاورزان استان واریز می شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 22 August 2023

به گزارش تابناک کردستان، علی نوری اظهار کرد: براساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون بیش از یک میلیون تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است و پیش از این هم حدود سه هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان به حساب آنها واریز شده بود و با این مبلغ میزان واریزی ها به ۱۱ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال روز گذشته در بانک کشاورزی استان وصول شده است و بزودی به حساب کشاورزان واریز می شود و قطعا مابقی مطالبات گندمکاران هم بتدریج به آنها پرداخت خواهد شد و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه روز گذشته طرح دوشنبه ‌های تولید با محوریت طرح های کشاورزی در سه شهرستان استان برگزار شد، افزود: در بازدید از یکی از سیلوهای گندم استان با گندمکاران هم گفتگوهایی داشتیم و بی‌شک مطالبات و دغدغه‌های آنها را دنبال خواهیم کرد.

نوری با اشاره به اینکه در تامین گوشت گرم در استان مشکلی وجود ندارد و کشتارگاه های سطح استان با ظرفیت مطلوبی مشغول به فعالیت هستند، افزود: به منظور تنظیم بازار و متعادل شدن قیمت گوشت و افزایش قدرت خرید مردم رایزنی هایی با وزارت جهاد کشاورزی برای صدور مجوز واردات یک هزار تن گوشت قرمز منجمد و ۵۰۰ تن گوشت گرم به استان انجام‌ شده است.

وی بر انجام نظارت های هدفمند و نظامند بر واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی تاکید کرد و گفت: مخالف برخورد با متخلف نیستیم ولی هر کاری باید به طور اصولی انجام شود تا منجر به نارضایتی عمومی نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه به طور ویژه از واحدهای تولیدی استان حمایت می شود، بیان کرد: در دویست و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اعطای ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه درگردش از سوی بانک های کشاورزی و ملی به واحد تولید کیک و کلوچه بوبوتو مصوب شد.

نوری در ارتباط با مشکل تامین مواد اولیه واحد تولیدی مذکور هم ادامه داد: درخواست تامین پنج هزار و ۲۰۰ تن شکر برای تامین نیاز واحدهای صنف و صنعت استان کرده‌ایم که تاکنون یک هزار تن آن تحویل سازمان جهاد کشاورزی استان شده و سه هزار تن دیگر آن هم در هفته جاری وارد استان خواهد شد.

وی یکی از ظرفیت های ارزشمند استان در بخش کشاورزی را مجموعه غرب دانه تولیدکننده خوراک دام و طیور استان خواند و اظهار کرد: این مجموعه به دنبال ایجاد واحد روغن کشی در استان هستند و یکی از مشکلات آنها مربوط به جاده دسترسی در مسیر واحدشان است که مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی نسبت به ساماندهی و ایجاد این جاده در اسرع وقت اقدام کند.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود که تاکنون بیش از میزان پیش بینی شده خرید این محصول در استان انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار