مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در راستای طرح عظیم جهاد آبرسانی، امسال ۱۷ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان طارم از توابع استان زنجان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 20 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای ۱۷ طرح آبرسانی در طارم جمعیتی افزون بر ۱۲ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از این ۱۷ طرح، ۶ طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و شامل احداث شبکه توزیع آب، خط انتقال، احداث مخزن و حفر و تجهیز چاه است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء زیرساخت‌های آبرسانی در این شهرستان نیز گفت: احداث قنات آب شرب شهر «آببر» با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، پروژه ترمیم مخزن و احداث خط انتقال شمالی شهر آببر به طول ۶۰۰ متر با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال از جمله این طرح‌هاست.

جزء‌قاسمی به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در شهرستان طارم نیز پرداخته و بیان داشت: تامین آب شرب روستای «حصارآباد» و احداث قنات در روستا‌های «تسکین»، «قاضی بلاغی»، «زره بند»، «مورستان» و «انارستان» در همین راستا انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تامین آب روستای «کمرکوه» در شهرستان طارم نیز آغاز شده و تامین آب روستای «زرنی» در مراحل پایانی قرار دارد.

وی گفت: عملیات اصلاح شبکه روستای «جیا» در این شهرستان هم در دست اجرا بوده و اصلاح شبکه روستای «جزلا» نیز به زودی آغاز می‌شود.

جزء‌قاسمی تصریح کرد: احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب در روستا‌های «کهیا»، «غلام چم»، «دستجرده»، «گیلانکشه» و «تشویر» با مجموع ظرفیتی معادل یک هزار و ۷۵۰ متر مکعب نیز در شهرستان طارم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: اجرای عملیات اصلاح شبکه در روستای «هزاررود» به طول ۳ کیلومتر و اصلاح شبکه روستای «کمرکوه» به طول بیش از ۲.۶ کیلومتر از دیگر طرح‌های ارتقاء زیرساخت‌های آبرسانی در شهرستان طارم است که به اتمام رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار