مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۱۲ هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶۵ هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 20 August 2023

محمد حسنی نسب درخصوص آخرین وضعیت برداشت خارک و رطب از نخلستان‌های خوزستان اظهار کرد: سطح نخلستان‌های خوزستان حدود ۴۲ هزار هکتار است که از این میزان ۳۶ هزار هکتار از نخیلات بارور هستند و امکان برداشت خارک، رطب و خرما از آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت خارک و رطب تاکنون که حدود یک ماه از آن می‌گذرد، ۱۲ هزار تن خارک و خرما از نخلستان‌ها برداشت و در بازار عرضه شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برداشت خارک و رطب با توجه به تنوع ارقام این محصولات تا اواسط آبان ماه و تا پایان زمان برداشت خرما ادامه دارد، گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۶۵ هزار تن خارک و رطب از نخلستان‌های خوزستان برداشت و روانه بازار شود.

حسنی نسب عنوان کرد: تاکنون بیشترین میزان برداشت خارک و رطب در شهرستان‌های شادگان و آبادان انجام شده است و البته روند برداشت این محصولات از نخیلات ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد خارک و رطب به صورت تازه‌خوری در استان مصرف می‌شود و باقی آن به دیگر استان‌های کشور برای عرضه در بازار مصرف فرستاده می‌شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار