کد خبر: ۱۱۲۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 19 August 2023

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: این اداره کل در چهار ماهه سالجاری در زمینه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه در بین ادارات صمت سایر استانهای کشور رتبه نخست را کسب کرد.

ایرج حسن پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه از طریق سامانه یکپارچه بازرسی "سیمبا"، در مدت چهار ماهه سالجاری، اداره کل صمت سیستان و بلوچستان،رتبه نخست مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه را در میان ادارات صمت سایر استان‌های کشور بدست آورد.

وی افزود: در همین رابطه انواع کالای قاچاق با مجموع ارزش ۵۲ میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۹۸ ریال ،در مدت اعلام شده، توسط بازرسان اداره کل صمت سیستان وبلوچستان و با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی در سطح استان کشف و تعداد ۲۱۹ پرونده تخلف در مراجع قانونی تشکیل شد.

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: قاچاق کالا تنها یک مشکل اقتصادی نیست و علاوه بر تهدید تولید ملی و غیر شفاف سازی تجارت رسمی، موجب تضییع حقوق دولت و مصرف کننده می‌شود، همچنین در کنار زیان‌های مالی و اقتصادی تهدیدی برای حوزه‌های اجتماعی از جمله سلامت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق نیازمند اجرای راهکارهای متنوع است، گفت: ناامن کردن محل عرضه به عنوان مکان فروش نهایی کالای قاچاق از جمله مهمترین راهکارهای موثر در خصوص مقابله با این پدیده است.

حسن پور افزود: به همین منظور و بر اساس قانون، بازرسان اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نظارت‌های خود در این بخش را تشدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت برای مقابله با قاچاق، واحدهای اقتصادی متعددی که در بخش صنفی و غیرصنفی استان فعال هستند را مورد بازرسی قرار داده‌اند که این امر به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان از مردم استان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله فروش کالای قاچاق،گرانفروشی، عدم درج قیمت برکالا و احتکار مراتب جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز جامع پاسخگویی صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار