رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از تصویب 82 عنوان اولویت پژوهشی در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، آب، منابع طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت تعریف شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ 18 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی شهریارپور ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، گفت: از موضوعات مهم پیش رو هفته دولت و حضور مسئولان ملی و کشوری در استان است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبارات مطلوبی از سفر ریاست جمهور به طرح‌های آبرسانی، راه‌های ارتباطی، مباحث ورزشی و فرهنگی اختصاص یافته است که جذب به موقع آن تحول بزرگی در استان شکل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این طرح‌ها در حال تکمیل است و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت افتتاح و بهره‌برداری از آن در هفته دولت انجام شده است، بیان کرد: در هفته دولت طرح‌های بسیاری در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهریارپور گفت: با توجه به ظرفیت و پیشرفت‌های روز افزون در حال حاضر ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌توانند در سامانه منتاک اطلاعات مربوط به طرح‌های خود را ثبت کرده و متناسب با آن اعتبارات لازم را جذب کنند که در همین راستا مهلت ثبت‌نام در این سامانه تا پایان هفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اولویت‌های پژوهشی در استان تصریح کرد: در سال جاری از محل اعتبارات هزینه‌ای حدود یک میلیارد تومان در راستای اجرای فعالیت‌های پژوهشی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۸۲ عنوان پژوهشی در مباحث اقتصادی، کشاورزی، آب، منابع طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت در این جلسه به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: این مباحث جهت اجرا به دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

شهریارپور با تصویب و اختصاص۱۱۴ میلیارد تومان هزینه برای طرح‌هایی که ماهیت استانی داشتند و لازم است در سطح استان انجام شوند گفت: در این نشست همچنین ۷۲ طرح به تصویب رسید که امید می‌رود از این اعتبارات استفاده بهینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در پایان با اشاره به زیر‌ساخت‌هایی مصوب شده که شامل مباحث فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در رابطه با سرمایه‌گذاری، تولید و سهم تولید ملی و کشوری، مباحث اشتغال و بیکاری در این جلسه پیش‌بینی شد که در جلسات آینده مطرح می‌شود تا متناسب با نیاز استان بتوانیم اقداماتی در این راستا انجام دهیم.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار