جلسه شورای سلامت استان با چند دستور کار از جمله ساماندهی کشتارگاه‌های بین راهی، جمع آوری سگ‌های ولگرد و کلر زنی مخازن آب برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 18 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون سیاسی و امنیتی استاندارد در جلسه شورای سلامت با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات جلسه این شورا گفت: بیش از دو سال در استان در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد جلسه برگزار می‌شود، اما هنوز اقدامی انجام نشده و همچنان به عنوان یک معضل در شهر یاسوج است.
هاشمی مهر افزود: بر اساس دستور العمل ابلاغ شده، فرمانداری رئیس کمیته و شهرداری هم متولی جمع کردن سگ‌های ولگرد است.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها باید هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری و ساماندهی این سگ‌ها اقدام شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به درصد پایین کلرزنی در مخازن آب آشامیدنی در استان گفت: آلودگی آب خطری جدی برای سلامت مردم است.
هاشمی مهر افزود: آمار بالایی از منابع آب در روستا‌ها و شهر‌ها وجود دارد که کلرزنی نمی‌شود و از آبفا قابل قبول نیست و باید اقدامات جدی انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: برای ساماندهی کشتارگاه‌های غیر مجاز در استان مقرر شد گروهی از نمایندگان این صنف همراه با فرمانداران، مسئولان مرکز بهداشت و دامپزشکی در کارگروهی مشکلات این صنف را بررسی و رفع کنند.
ملک زاده با اشاره به جمع آوری سگ‌های ولگرد افزود: این سگ‌ها علاوه بر انتقال بیماری موجب رعب و وحشت مردم شده و بنا شد تا چند ماه آینده نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار