کد خبر: ۱۱۲۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ 14 August 2023

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی

غارت ثروت ملی اقدامی ناخوشایند و غیر انسانی خلاف قانون برای ثروت‌اندوزی است که بخیلان و تنگ نظران تیشه‌ به ریشه میراث ملی که باید برای آیندگان به یادگار بماند میزنند گویی من منابع عظیم کشور مختص همین دوره و قرن و عصر حاضر است و آیندگان از آن سهمی ندارند که این چنان شتابان به هر روشی متوسل می‌شوند تا به سودی بیشتر دست یابند.

قطع درختان از جمله این اقدامات است که طی دوره‌های اخیر گسترش زیادی دارد داشته است سرمایه‌هایی زیبا که حیات و تنفس را به کره زمین و ساکنان آن هدیه می‌دهند اما این روزها هدف تیشه غارتگران قرار گرفتند درختانی که گاهاً کهنسال و عمر آنها به ۱۰۰ سال یا بیشتر از آن برمی‌گردد در سایه غفلت و بی‌توجهی و نگاه منفعت طلبانه سودجویان به جای ایستاده بودن قامتشان به زمین می‌افتد.

قطع درختان به منظور قاچاق چوب، تهیه زغال و ساخت و سازهای غیر مجاز و یا تغییر کاربری صورت می‌گیرد که با هر نیت و هدفی که باشد این عمل پسندیده نیست و متولیان امر باید با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند دامنه زاگرس پوشیده از درختان بلوط بنه گردو کنار و غیره است که برای به ثمر نشستن آنها سال‌ها زمان سپری شد.

گاهاً در خبرها می‌خوانیم که قاچاقچیان اقدام به قطع درختان برای تهیه زغال کردند آنها نمی‌دانند که برای تنومند شدن و به ثمر نشستن یک درخت میلیون‌ها میلیون اعتبار صرف شده است و مراقبت نگهداری از آن طی سال‌های مختلف نیز جای خود دارد اداره کل حفاظت محیط زیست ره کل منابع طبیعی به منظور حفظ جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی اقدامات مختلفی را انجام داده‌اند و از مردم می خواهند در این امر آنها را یاری نمایند.

در راستای برخورد با عوامل تهیه ، خرید و فروش زغال درختان جنگلی ، عوامل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان با همراهی عوامل نیرو‌های انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با انجام حکم ورود به منزل ، موفق به کشف و ضبط ۱۲۵ کیسه زغال تهیه شده از درختان جنگلی شدند که متخلفین جهت انجام سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شدند.

شهروندان و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی به محض اطلاع از بریدن چوب درختان جنگلی و یا خرید و فروش زغال درختان جنگلی جهت برخورد با متخلفین ، با اداره حفاظت محیط‌زیست تماس حاصل فرمایند تا برخورد قانونی با متخلفین صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار