آیین اختتامیه نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در شهرستان جم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 11 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر در شهرستان جم با بیان اینکه اکنون فعالیت ۱۳۸ رسانه در استان بوشهر ثبت شده است، اظهار داشت: فعالیت ۴۰ رسانه‌مکتوب است.

مازیار هوشمند گرانی کاغذ و چاپ را مشکل رسانه‌های مکتوب استان بوشهر دانست و بیان کرد: تعدادی از نشریه‌های مکتوب استان بوشهر به سبب برخی مشکلات از جمله کمبود و گرانی کاغذ و چاپ تعطیل شدند.

وی از افزایش رسانه‌های حوزه فضای مجازی و الکترونیکی استان بوشهر خبر داد و افزود: در راستای فعالیت فضای رسانه‌ای جدید، نو مجوز‌ها در حوزه رسانه‌های برخط و الکترونیک در استان بوشهر آغاز به کار کرد و عده‌ای به جمع فعالان رسانه‌ای استان بوشهر پیوستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور اضافه کرد: امید می‌رود با حمایت صنعت و مسئولان رسانه‌های متوقف شده و راکد استان بوشهر احیا شوند.

هوشمند هدف از برگزاری نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر را تعامل، هم‌افزایی، به‌روزرسانی تجربه‌ها و دانش رسانه‌ای دانست و بیان کرد: امروز به سبب ورود برخی از افراد و رسانه‌های غیررسمی که نام و نشانی ندارند مشکلات ایجاد کرده‌اند و این جشنواره‌ها می‌تواند پایگاهی باشد برای اینکه فعالان رسانه‌ای به مرجعیت رسانه‌های حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد پویایی و نشاط در فضای رسانه‌ای حاصل برگزاری این جشنواره‌هاست گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف گامی برای رقابت موثر، سازنده و سالم و کمک به شناسایی استعداد‌های جوان است.

جهاد تبیین مهم‌ترین رسالت خبرنگاران به شمار می‌رود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با اشاره به تهاجم رسانه‌ای دشمن و نقش اصحاب رسانه در این وضعیت خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ ترکیبی دشمن، جهاد تبیین مهم‌ترین رسالت خبرنگاران به شمار می‌رود.

اکبر پورات، خبرنگاران در جنگ ترکیبی دشمن را مجاهدان این عرصه دانست و افزود: در شرایطی که دشمن در تلاش است با سیاه‌نمایی خدمات نظام را به یاس و ناامیدی تبدیل کند اطلاع‌رسانی مستمر خدمات نظام و جهاد تبیین امری ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر به برنامه‌ریزی دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند پرداخت و تصریح کرد: مردم با درک درست از انتخابات با ناکام کردن دشمنان به طور یقین با حضور گسترده خود حماسه دیگری در انتخابات ۱۱ اسفند خلق می‌کنند.

نام‌نویسی ۲۱۶ نفر در استان بوشهر در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: در نام‌نویسی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱۶ نفر در استان بوشهر مدارک خود را در سامانه پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ثبت‌نام اولیه، ۱۹۸ داوطلب مرد و ۱۸ داوطلب زن هستند اضافه کرد: از این تعداد ۸۰ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، ۳۴ نفر از حوزه دشتستان، ۴۴ نفر در حوزه دشتی و تنگستان و ۵۸ نفر در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه تاکنون در سامانه پنجره واحد وزارت کشور نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کرده‌اند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات خبرنگاران افزود: قرار است یک تیم تخصصی برای حل مشکلات جامعه خبرنگاری از جمله اشتغال، بیمه و مسکن تشکیل شود.

پورات با اشاره به در پیش بودن پیاده‌روی اربعین و آغاز سال تحصیلی جدید افزود: امروز دشمن برای ایجاد اختلال در حماسه پیاده‌روی اربعین، آغاز سال تحصیلی جدید و انتخابات ۱۱ اسفند برنامه ریزی کرده است.

امید آفرینی مهمترین نقش رسانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به تحول تمدنی و حرکت متعالی نقش رسانه گفت: اولین نقش رسانه برای هر ملتی امید آفرینی است.

عبدالرحیم افروغ افزود: امید نقطه اتکا و مسیر برای حرکت به سمت تحقق تمدن است و به طور یقین اگر ملتی امید نداشته باشد یارا برداشتن گام بعدی را ندارد و به طور حتم متوقف می‌شود.

وی اظهار کرد: امید بخشی رسالت مجموعه‌ای است که با افکار مخاطب سروکار دارد و می‌تواند با یک تیتر، عکس و زاویه نگاه ذهن جامعه را درگیر کند.

افروغ ادامه داد: رسانه جای نخبگان و محفل کسانی است که باید تیزهوشانه با سرعت عمل بالاتر، تبیین دقیق‌تر و با خودسازی متعالی نسبت به دیگر افراد جامعه، حاضر در صحنه باشند.

خبرنگار واقعی قلم خود را معامله نمی‌کند

امام جمعه شهرستان جم نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران واقعی اهل دانش، تجزیه و تحلیل هستند و قلم خود را معامله نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد محمدی با بیان اینکه نگاه به خبرنگار باید بازوی و همراهی باشد، افزود: خبرنگار صاحب قدرت علمی و موجب توسعه جامعه می‌شود.

این رویداد در بخش‌های تیتر، یادداشت، گزارش، عکس و بخش ویژه صنعت برگزار و برترین‌های هر بخش معرفی و تجلیل شدند.

از ۱۳۷ اثر ارسالی به نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر ۷۱ اثر واجد شرایط داوری شدند.

بر اساس رای هیئت داوران در بخش‌های گزارش، یادداشت، تیتر، گزارش عمومی و عکس ۱۹ نفر برتر و از آنان تجلیل شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب رسانه از دیگر برنامه‌های این رویداد است.
منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار