معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضا مانعی در سر راه سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال و تولید در استان اردبیل نیست.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 08 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی در اردبیل اظهار کرد: تنها راه برون رفت استان اردبیل از بن‌بست اقتصادی حمایت از تولید و اشتغال و تقویت و پشتیبانی از فعالیت‌های مشروع و قانونی در این حوزه است تا پیشرفت همه‌جانبه استان اردبیل رقم بخورد.

وی تصریح کرد: با برگزاری منظم جلسه کمیته حمایت قضایی در استان اردبیل، تلاش بر این است تا به صورت مستمر مشکلات و نارسایی‌های سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برطرف شده و حمایت همه‌جانبه را از فعالان حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری شاهد باشیم.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در این جلسه با همکاری اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی، پرونده هشت واحد تولیدی دارای مشکلات و موانع صدور مجوز و یا تأمین زمین و همچنین نارسایی در بهبود فضای کسب و کار مطرح و با حضور مسئولان این موانع و مشکلات رفع شد.

خدادادی افزود: دستگاه قضا نه تنها از سرمایه‌گذاری‌های قانونی و مشروع حمایت می‌کند بلکه تلاش مؤثری را انجام می‌دهد تا موانع و مشکلات دستگاه‌های دولتی و یا مجموعه سازمانی و شهرداری‌ها در مسیر توانمندی این واحد‌ها برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران تسهیل شده و مبنای اصلی نیز در رونق‌بخشی به کسب و کار و بهبود فضای مناسب در این بخش رجوع به درگاه ملی است که مجوز‌ها در کمتر از ۴۸ ساعت برای فعالان این حوزه صادر می‌شود.

خدادادی اضافه کرد: هیچ دستگاه استانی حق نقض قوانین و مقررات ملی و ثبت شده در این درگاه را ندارد و باید بر اساس اطلاعات بارگذاری شده در این درگاه، صدور مجوز‌های استانی برای فعالان تولیدی و اقتصادی فراهم آید.

رئیس کمیته حمایت قضایی استان اردبیل از امور اراضی، شهرداری و بانک‌های عامل خواست تا بیشترین همکاری را با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام دهند تا متولیان این بخش در دریافت تسهیلات و منابع بانکی و یا کسب پروانه و صدور سایر مجوز‌ها با موانعی روبه‌رو نشوند.

وی با ابراز خرسندی از اقدام به موقع تعاون روستایی استان اردبیل در خرید تضمینی پنبه در سال زراعی گذشته بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۷ هزار تن محلوج پنبه در انبار‌ها نگهداری می‌شود که در صورت نیاز کارخانه‌های نساجی امکان عرضه این محصولات با قیمت مصوب وجود دارد.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تمام تلاش مدیران و مسئولان استانی بر این است تا واحد‌های راکد و نیمه‌تعطیل نیز به چرخه فعالیت بازگشته و امکان توانمندسازی این مجموعه‌ها فراهم آید.
منبع/تسنیم
کمیته حمایت قضایی اردبیل رتبه اول کشور را دارد

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی را در قالب کمیته حمایت قضایی در این استان از صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی شاهد هستیم که بر اساس ارزیابی‌های کشوری رتبه اول به استان اردبیل اختصاص یافته است.

حسین پیرمؤذن گفت: بیش از ۱۷۰ عنوان طرح در سال‌های اخیر در کمیته حمایت قضایی مطرح و با تدبیر مسئولان و متولیان امر این واحد‌ها مورد حمایت قرار گرفته و مشکلات و موانع آن‌ها برطرف شده است.

وی حضور مؤثر معاون دادگستری و دادستان مرکز استان را در این جلسات با هدف حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی یادآور شد و افزود: ما در شرایط سخت کنونی راهی جز حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار